Tatuera på ärr
Jag har brännskador på 30% av kroppen, både armar & ben. Skulle gärna höra era erfarenheter om att tatuera på ärr. Gärna resultat & bilder om någon har. Blir det snyggt eller ser det konstigt ut? Gör det ont? Rekommenderar du det? Osv osv. Har även så kallade "tagställen" på låren & är sugen på tatuering där med, men vet inte hur det skulle bli. Bifogar bild på hur det ser ut för att ni ska förstå hur jag menar. Skulle ni tro att det kan bli bra att tatuera på den här huden?
// sara - livet som brännskadad -> http://nouw.com/rasmussonsara
Nu har jag ingen före-bild, men jag tatuerade över ett ärr på min ena skuldra.
Ett rätt så groteskt ärr jag fick efter ett envist köttsår(med blottat ben) som vägrade läka.
Jag vet inte hur väl det syns men "ärret" är under kaninens mun, som bilden visar.
Ska jag vara ärlig så kände jag ingen skillnad när tatueraren jobbade över ärret och den övriga huden, men kändes gjorde det oavsett.
Kollar man noga/känner över tatueringen kan man fortfarande känna ärret, men det syns betydligt mindre. Särskilt nu när en kanin drar uppmärksamheten åt annat håll :)
Jag har sett många bilder på folk som tatuerat över ärr där resultatet blivit väldigt snyggt(tror t.o.m. du kan hitta några här ifall du söker?) och klart bättre än innan.
Sedan är ju varje situation och hud unik, men jag tycker du ska leta upp en bra tatuerare nära dig och prata med denna.
Många tatuerare har erfarenhet av just tatuera över ärr och liknande.
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Bilden ovan är tagen när den är nygjord, precis innan den plastades in.
Denna bild är på tatueringen när den läkt(tyvärr log kvalité då det är rätt jobbigt att fota sin egen skuldra :P )
Man kan som sagt skymta ärret, men det är inget jag tänker på alls numera.
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Jag ser det inte i alla fall haha! Riktigt snyggt gjort ;) Ja asså jag är inte ute efter att dölja ärren utan vill kunna tatuera på vilket ställe som helst på kroppen, fast det skulle kunna råka vara ett ärr där. Har svårt att hitta ställen som det ser snyggt ut att sätta en tatuering som inte är ärr då 30% av kroppen är ärr haha. Men jag får leta lite här & prata med en tatuerare! :) Tack för svaret :)
Får man fråga vad som hände? Är du "navettjejen"? (ingen kallar dej det, vet bara inte vad jag ska skriva) Oavsett, fantastiskt att du överlevde!🙂
Haha, ja det var jag :$ inga problem att prata om de så de är lugnt ;) jaa haha, det var det väl :$
#6 Aa hehe jag gick där så ja. Vad bra att du inte är rädd att visa upp det!😍
Vad jag har hört så när man tatuerar på ärr, att färgen typ kan rinna i "fibrerna" liksom och få sämre kvalitét men jag ser inte heller på #2/3 och jag har inte gjort det. Svarar bara eftersom ingen gjort det haha. Jag tror iallafall att det skulle gå men helt enkelt inte ha lika bra kvalité, ja fråga nån som vet.😃
Gå till en tatuerare och kolla vad de tycker. Vissa gaddar inte på ärrvävnad då de inte kan garantera resultatet.
Rikta in dig på någon som är riktigt duktig på detaljer och behärskar alla stilar inom tatuering. Det är svårt att veta innan om färgen fäster som den ska eller flyter ut, så bäst är nog att leta upp den bästa du hittar som kan skugga in ärren snyggt. Många tatuerar inte på ärr som #8 sa, men jag vet även en del som gärna gör det för att det kräver som sagt mycket mer utav artisten och är de duktiga och brinner för vad de gör brukar de se det som ett väldigt spännande och roligt projekt.
Nu vet jag ju inte om du menar ha större motiv eller mindre tatueringar, men utgår ifrån stora då de kan komma att bestå utav ärr till väldigt stor del i ditt fall.