Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: piercingar
Läst 867 ggr
Skogsraah
0

Fråga kring min medusa

Jag har har en medusa-piercing sedan ett år tillbaka ungefär. Sedan  en månad tillbaka har den börjat "tjorva" lite. Nästan varje morgon då jag vaknar är läppen lite uppsvullen och stramar åt piercingen. Var värst i början, då såg det nästan ut som att jag gjort en liten injektion. Svullnaden går gradvis ner under dagen, men det återkommer tills nästa morgon då överläppen är svullen igen.

När det är svullet är det även lite problematiskt när jag skrattar, för att det stramar åt så mycket 😛 Jag har fortfarande läkstaven i så den ska inte vara för kort. Det har blivit lite bättre, men inte mycket. Kanske att jag skulle införskaffa en längre stav medan det är såhär, men hur länge ska det hålla på liksom? Varför blir det svullet under natten? Någon som stött på samma problem?

Rengör fortfarande regelbundet och så,

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Cochon
0

Jag märker själv av att mina läppar svullnar upp lite under nätterna, för om jag går och lägger mig med en ring i underläppen, som sitter perfekt så har jag ont i hålet dagen efter. Antar att detta är för att läppen på något sätt svullnar upp under natten och får då ringen att "dra" i hålet. Om jag istället skulle gå med ringen en hela dagen skulle piercingen må hur bra som helst, det är alltså bara nätterna som är problem. Min teori är att blodcirkulationen går lättare när man ligger ner i sängen under nätterna och att läpparna fylls med lite mer blod. Dock tycker jag det låter jätte konstigt att din medusa skulle svullna upp så mycket…

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋