Hur blir man piercare?
Tja!
Jag går sista året på målerilinjen på gymnasiet och tar studenten i vår men det är inte ett yrke jag vill jobba med. jag har piercat mig själv och kompisar i ca 1 år och jag tycker det är kul och det är nånting jag skulle vilja jobba med.
Jag har frågat ca 3-4 piercing studios i närheten där jag bor om hur man blir piercare men inte fått något som helst svar.
så jag frågar här och hoppas på att någon utbildad piercare kan svara på det?
tacksam för minsta lilla hjälp jag kan få, tack på förhand! :)
Min bror har jobbat som piercare på en studio i några år, det var ett tag sedan.
Han piercade personer i sin husvagn under 1-2 år mot betalning, sen var han lärling hos en piercare på en piercingstudio under en tid. Jag tror det är så man går till hands. Lärling-delen, alltså. Inte husvagns-delen, haha.
Du går på en piercingskola (är ett par dagar och är relativt dyrt), sen går du till en piercare och visar att du har gått den "utbildningen" och frågar om du får börja träna på dennes studio.
Ibland kan det vara svårt att hitta någon piercare som ställer upp. Men visar du att du verkligen vill så kommer du till slut hitta nån. Men du får vara beredd på att du kommer få skura toaletten o städa o skit ;)