Näs piercing
Hejsan! Jag fyller nu 13 den 12 februari, och blir då tonåring. Jag vill ha en "näspiercing" asså bara som en diamant på vänstra sidan av näsan, det har jag velat ha jätte länge nu! Kanske 2 år tillbaka? Mamma sa att jag var för ung och det tycker hon fortfarande, men nu när jag är tonåring snart så kanske jag kan övertala henne att vilja ha det endå? För jag skulle absolut inte ångra det! Och jag är ju tonåring snart! Men jag skulle ABSOLUT INTE göra en piercing utan mammas tillåtelse! :) finns det något annat namn på den piercingen jag vill ha? Jag hittade en butik som har funnits sedan 1995 och den verkar inte "mystisk" eller obehaglig eller så, dock måste man vara minst 14 för att få ta piercing. Den butiken heter Alenas studio. Och personerna som jobbade där skrev lite om sig själv och verkade bra människor! Men om jag typ kan fråga om jag får ta endå med min mammas tillåtelse om jag får? Fast det är 14-årsgräns så skulle det vara min födelsedags present! Hade vart roligt att få något annorlunda i födelsedagspresent tänkte jag! :) tacksam för svar❤️❤️
Jag tycker att det inte är särskilt seriöst av piercare att gå emot sin åldersgräns de själva satt. 14 år är väldigt ungt redan, tycker jag. Så jag tycker du ska vänta.
Det är klart du kan testa att fråga dem, om det är det som är din fråga till oss. Annars får du helt enkelt hålla ut tills du blir äldre.
Det finns en förklaring till att du måste ha fyll 14 år innan du får göra en piercing i näsan. Iaf vad min dotter fick sagt till sej när hon gjorde en. Hennes "piercare" sa att du riskerar att få en förlamning i ansiktet om du är för ung. Det kan förmodligen hända ändå men tänk dej för ändå. Kram 🙂
tycker också du borde vänta, som sagt är 14 också väldigt ungt som åldersgräns för piercing. Tycker det borde vara minst 16. Tänk på att det krävs en del för att hålla rent en piercing osv, sånt hinner man med när man blir äldre 8D
Jag är 14 och har både Tungpiercing och näspiercing. Tungan är väl ganska lätt att sköta eftersom man bara måste skölja munnen. Min näspiercing gjorde jag utan min mammas tillåtelse och jag ångrar att jag gjorde den, den är snygg och så men det är jättemycket man måste hålla reda på och vara noga med att tvätta såret, inte pilla för mycket och se till så att man inte rågat slå till näsan första 2veckorna. Själv hade jag aldrig låtit en 13åring göra en näspiercing eftersom det är för mycket "ansvar" kring det. Det är iallafall vad jag tycker om det.
http://ask.fm/JessicaReips