Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 11774 ggr
Francias
0

Tatuera under bröstet - ont?

Jag ska inom kort göra en tatuering som kräver runt två-tre sittningar som ska börja mellan brösten och går vidare under bröstet och vidare mot revbenen. Jag var till tatueraren igår och gjorde en konsultation och då påpekade tatueraren att det är ett väldigt känsligt område  att tatuera och att det kan göra väldigt ont.

Jag har fyra tatueringar sedan tidigare. Tre små och en större på ryggen som tog totalt 7 timmar att göra, och det var inte så jättefarligt tyckte jag, förutom på slutet då började det kännas en hel del.

I alla fall. Ni som har tatuering runt bröstområdet, gör det mer ont än på andra ställen? Blev lite nervös när han påpekade det nämligen.

neasfotografier
1

Jag har tatuering på mitt vänstra revben som går bak på ryggen.
Om jag ska vara helt ärlig så gjorde det jävligt ont just på revbensområdet och fram mot magen.
Det är väldigt tunn hud i det området så jag skulle förbereda mig på att det kommer göra ont. Sen tycker ju alla olika när det gäller smärta.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

ChristineL
1

Det är ju revbenspartierna, där huden är tunn och du har ben precis under, det är där det gör ont. Har också revbenen och ja, det kändes betydligt mer än mina andra. Har en half sleeve också och där var det värst när han närmade sig armbågen och högsta punkterna vid axeln.

[Nelley]
0

Jag hört att det känns allra värst på revbenen. ;)

[Udoon]
0

nu har jag ovanpå brösten och inte neråt, men tyckte inte det gjorde särskilt ont. kan tippa på att undersidan är värre. prova att nypa dig där och se hur ont det gör😃

[Tilde]
0

#4 Tycker inte det där med att nypa fungerar för mig, då gör inte revbenen speciellt ont alls, men jag kan tänka mig att en tatuering där gör asont 😂 Precis under brösten där revbenen möts tänker jag mig att det gör ondast… men har ingen erfarenhet av det själv. 😛 Revbenen generellt är nog mer eller mindre känsligt på alla.

Men det går nog bra! Man får ju något positivt från smärtan trots allt. :)

Bjallstal
0

Gjorde en tatuering på revbenen i november. Tyckte det gjorde ont, men inte värre än den jag hade på ankeln sedan innan :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

kampfrieser
0

Alltså sternum (där du ska tatuera) gör ont. Jag är inte känslig, men det gör ont. Nu har jag förvisso gjort där på mig själv vilket är rövjobbigt och känns mer, men ja - det gör mer ont än många andra ställen. Sternum + revben tillsammans med ovanpå foten, armbåge och knäskål är sådana där jätteroliga ställen. :P

Lycka till, det kommer gå bra. Inget att vara nervös över egentligen, det är bara smärta.