Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 18146 ggr
hanna-jo85
0

tatuering flagnar/tappar skorpor

Ursäkta om detta är en dum fråga. Men jag tatuerade mig i måndags och idag har den börjat flagna. När jag smörjer/duschar lossnar det en del. Dom är mellan 1mm-5mm stora. Är detta normalt? Kan inte se att färgen försvinner, utan det är fint under.

Surpan
2

Helt normalt. :) Det kan flagna ganska rejält. Dra inte i huden bara.

/Surpan

hanna-jo85
1

Hur försiktigt måste man smörja? Tycker om att massera in salvan för då stillar även klådan för tillfället. .

Surpan
0

Det är inte så petnog i detta stadie, men tillräckligt försiktigt för att inte dra bort hud som sitter för hårt fast i alla fall.

/Surpan

hanna-jo85
0

Va bra :) tack för svar :) han fyller ju i den gratis om det skulle behövas. Men vill helst slippa det :)

kampfrieser
0

Dra inte bort flagnor/skorpor och klia inte. Massera smörj hur hårt du vill, slå på tatueringen… Vad som helst sålänge du inte river upp något.

Ang. ifyllning beror det lite på dels var tatueringen sitter, hur hårt artisten kört samt på huden den sitter på. Utöver hur man sköter den, såklart. Många artister brukar vilja fylla i igen faktiskt, även om det kanske inte är supernödvändigt. De vill såklart att de de gjort ska se så bra ut som möjligt i läkt tillstånd. Men det är ju något du väljer själv om du vill eller inte.

hanna-jo85
0

tack för svar =) tycker jag inte den ska fyllas i så gör jag inte det.. jobbar på en kirurgavd. och jag får inte jobba så länge tatueringen inte är HELT läkt.. har inte råd att va hemma en gång till =P hittills ser den ju bra ut =)

[Tilde]
1

Jag masserar så lös hud lossnar, men drar inte bort huden. Man behandlar tatueringen som ett sår helt enkelt - inget onödigt pillande och dra inte bort sårskorpor, etc. 😃