Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 2119 ggr
Stinaah
0

Gömma tungpiercing

Jag är 17 år och fyller 18 i December. Har bestämt mig för att göra Tungpiercing utan målsmans tillåtelse. Detta endast för att mor sagt att jag inte kommer att få ha piercingen hemma här när jag är 18 heller, så det spelar ingen roll. Hon har även sagt att sålänge jag tar ur piercingen hemma så. Detta har jag tänkt lösa med en retainer. Jag är student på annan ort så har en egen lägenhet som jag tänkt stanna i tills svullnaden gått ner etc. Vet även en studio som tar under 18, så det är inga problem så vis. 1. Har tänkt att dölja den så länge som möjligt. Hur gör jag detta? 2. Tror ni retainer kommer dölja det? 3. Några tips för övrigt?

Surpan
0

Men om du inte bor hemma, vad spelar det då för roll?

/Surpan

Stinaah
0

Jag bor ju hemma under helger och lov men vi hyr en lägenhet som är "min" :)

Aleya
13

Ursäkta… men snälla någon. Kan du inte vänta 11 månader och göra det hos någon vettig? Ja du lär ju inte på flera månader kunna ta ut smycket utan att hålet drar ihop sig. Och då kanske du inte ens får in en retainer. Jag säger vänta.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Stinaah
0

Jag menar alltså att när jag är hemma ha i retainer istället för att ta ut den. Det spelar ju ingen roll om jag är 18 skriver jag ju, får ändå inte ha den hemma. Studion jag ska pierca mig i har jag piercat naveln på förut så det är en bra studio. Mamma vet heller inte om navelpiercingen, den har jag döljt sedan maj 2014.

Surpan
4

Prata med din mamma igen när det är dags att fylla år, då kanske hon tänker om. Det är mitt tips!

Att gömma saker ens föräldrar har förbjudit i hemmet känns respektlöst. Så länge de försörjer dig så tycker jag du kan följa en sån enkel regel.

/Surpan

Calcifer
6

Om du gör det hos en studio som inte kräver att du är 18 eller har målsmans tillstånd så är det en oseriös studio som skulle bli skämd bland de seriösa piercare som finns.