Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 2013 ggr
[Tilde]
0

Snart dags!

Snart ska jag boka tid för min andra tatuering, vilket blir en lårtatuering :) Blev så grymt sugen idag då min sambo varit och fått sin femte gjord. 😃

Något speciellt man bör tänka på? Hur ont gör låret jämfört med andra ställen? Hur blir det att sova och röra på sig sen (typ att gå i allmänhet)?

Cahira
0

Grin and bear it. No pain no gain. 😉

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Tilde]
0

#1 Det hjälpte dock inget, haha. Vet att det gör ont, så det frågade jag inte om 😛 Sen håller ju inte smärtan i sig speciellt länge, men det känns bra att veta vad man ger sig in på med en lårtatuering så man kan planera lite bättre.

Cahira
0

Alltså eftersom alla tar smärta olika så är det ju ingen som kan svara på det mer än ja det kommer göra ont. Det lär göra ont på samma vis som en solbränna när man ligger under täcket och ska sova osv.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Tilde]
0

#3 Jodå, har man erfarenhet av flera tatueringar (däribland en lårtatuering) kan man ju säga vilken som gjorde ondast, typ om lårtatueringen inte alls var lika illa som den på revbenen eller liknande. 👍 Sen tänkte jag väl mer på att benet är något man böjer och rör på hela tiden, så om det gör ont och påverkar hur man går eller hur man ligger när man ska sova och sånt.

Förklarade kanske dåligt 🤪

Victoriastel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
[Tilde]
0

#5 Redan sett men jag vill gärna höra folks faktiska erfarenheter….. Hela poängen med inlägget handlade inte om hur ont det gör utan mer hur det är efteråt eller om det är något speciellt man bör tänka på med just den placeringen.

FreddieFairlane
0

#5 stämmer inte.
Låret kändes absolut ingenting på mig. Va som att man ritade med tusch fast de blev permanent ^^ :) Jag har dock slagit mig så jävla mycket genom åren så jag tycker inte att saker o ting gör så ont längre, men jag kan försäkra dig om att du kommer kunna ta dig igenom det utan problem :)

neasfotografier
1

Tatuerade låret för 3,5 v sen och låg där i 4 timmar med 30 min paus. På slutet var jag så ofokuserad så kunde inte slappna av för fem öre, vilket ledde till att det gjorde 10 gånger mer ont än innan eftersom jag spände hela kroppen.
Värst tyckte jag var när man kom mot insidan av låret där man har mer nerver och tunnare hud. Men det är inget man inte står ut med.

Tyckte inte att jag var så öm efteråt, gjorde den på kvällen så var plastad under natten och ömmade lite när man hade madrassen mot låret men hade inga problem med att sova. Kändes som ett blåmärke ett par dagar när man smörjde men inte så mycket mer. Klådan tycker jag alltid är värst när det gäller tatueringar och klådan på låret.. ja.. Vill inte ens tänka tillbaka på det 😛

Tillägg - Jag hade mjuka leggings på mig mest hela tiden, först nu 3,5 v senare som jag börjat använda jeans igen. Upplevde även att när man gick så "dallrar" ju låret när man går (haha), och det känns ju som ett blåmärke ungefär. Men man kan ju gå utan problem. Hade även en jacka som gick ner på låret som kunde nudda tatueringen ibland och även då bara som ett blåmärke. Inget man inte står ut med ett par dagar 🙂

Har även på revbenen och den gjorde ondare än låret även om låret gjorde rätt ont det med när jag inte kunde slappna av 🙂
Hoppas mitt svar hjälpte dig lite i alla fall!

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

[Tilde]
0

#7 Tack för svar! Känns inte som om låret skulle vara så känsligt, men jag är lite orolig för hur det är under läkningen när man sitter, går i trappor, osv. 😛 Vet att man inte direkt bör träna efteråt, men jag hoppas att man kan komma igång kort efter ändå :)

#8 Tack för ett bra svar! :) Klådan tycker jag inte var lika jobbig som ömheten efteråt faktiskt… och min tatuering sitter på skulderbladet/ryggen så den var svårare att komma åt för att klia 😂 Men det gick!

Åh det låter bra! Jag vill gärna ha en tid när det är lite varmare… tror tatueraren har ca 2 månaders väntetid så det passar ju fint :) Så kan man ha shorts eller i alla fall tunnare kläder på sig. Men det låter i alla fall super om det inte är så farligt efteråt med tanke på rörlighet och sånt. Min tatuering ska vara ca 15x15 cm eller liknande och sitta mer mitt på eller vid utsidan av låret… Vågar inte riktigt tatuera mig på insidan, haha

Surpan
0

Låret är helt OK, det ändå som känns är upp mot insida lår och mot ljumsken, där kändes det.

Annars så håller jag med #8, se till att ha bra kläder till hands efter du gjort den och det gör ont att spänna låret och gå efteråt. Känns som ett slag eller blåmärke.

/Surpan

rasmussonsara
0

Jah gjorde min på låret för 1 vecka sen, satt tre timmar med ungefär 20-30 min paus. Första timmen gick hur bra som helst, andra lite värre & tredje fick jag bedövningsspray eftersom min hud blev så svullen & tatueraren trodde det skulle hjälpa både för svullnaden & smärtan. Vilket det gjorde. Tyckte inte låret var allt för farligt, gjorde ondare ju längre bak & längre ner man kom dock. Jag var jätteöm & hade rätt svårt att böja på benet första dagen, speciellt när jag hade haft det still ett tag men det var absolut inget som inte gick att leva med haha. Idag ca 1 vecka senare kliar den som bara den under läkningen. Men över lag tycker jag den var okej att göra. Min första gjorde jag på revbenen, min andra i nacken & tredje på låret. Ondast gjorde lätt revbenen & nacken kändes knappt så låret är lite mitt i mellan :) På bilden är den nygjord & riktigt svullen..

// sara - livet som brännskadad -> http://nouw.com/rasmussonsara 

[Tilde]
1

#10 Yes, det ska jag :) Planerar att ha leggings på mig den dagen och förmodligen de kommande dagarna i skolan (mjukisbyxor eller shorts hemma). 

#11 Tack för svar! Vad fin den blev! 😃

Jag bokade tid idag och ska dit den 23:e mars för att tatueras! Hon bokade in 4,5 h, men jag hoppas på att det går snabbare än så 🤪 Den kommer att sitta ganska högt upp på låret och lite mer ut åt sidan än in mot ljumsken.