Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 4937 ggr
Pickapela
0

Vad tror ni gör ondast?

En kanske lite svårare fråga att svara på eftersom det är så pass individuellt, men är det någon som har erfarenhet av båda? Vilket ställe gjorde ondast? 🤔

kampfrieser
0

Mina minst roliga ställen har varit armbåge, sternum/revben och mitt på foten. Ställen där man tatuerar på ben, alltså. Nu har jag inte hela knäna tatuerade, men strax under och det indikerade att knäna kanske inte heller är så trevliga.

FreddieFairlane
0

Jag har i armväcket, nederarmen, nära armbågen, handen och låret. Är oerhört smal. Och jag tycker inte att det har känts såpass mycket på något av ställena så att jag skulle säga att det gör ont. Men ska tatuera halsen om ett par dagar, så jag skriver väll igen om jag har ändrat uppfattning om hur "ont" de gör att tatuera sig ;)

kampfrieser
1

Upplever halsen som rätt OK. Är ju en del muskler omkring som skyddar där, men vet många som tyckt det varit hemskt.

Skulle tatuera rumpan på en kompis för ett tag sedan. Det resulterade i att vi fick avbryta efter linjerna dels för att han inte kunde vara stilla och dels eftersom det tydligen var det värsta som hade hänt honom, haha.

Händer och fingrar brukar folk klaga på. Tycker mer det är lite skönt där.

FreddieFairlane
0

#3 jag gillar känslan av att bli tatuerad ^^

Jag tatuerade rumpan på en polare för ett tag sen, (fyllegrej) fick också sluta efter linjerna. Han låg på en säng och hoppade runt som en kanin så man trodde du va jordbävning eller nåt ;)

Zadeira
1

För mig har det inte varit placeringen som styrt smärtan utan helt enkelt hur avancerad och mycket färg/skuggor osv det krävts för en tatuering. Enkla linjer och lite skugga har inte gjort ont, men senaste tatueringen på underarmen var inte skön alls för han körde ju så mycket färg, skuggor och så på samma ömma bit hud länge.

neasfotografier
0

Revbenen var värst tycker jag. Har på underarmen och låret också. Låret gjorde också rätt ont för jag kunde inte slappna av på slutet så gjorde 10 gånger ondare än vad det egentligen gjorde 😛

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Portie
0

Nu har jag ju bara en hittills men tyckte det gjorde väldigt ont när man kom mot armhålan. Även när man kom mot baksidan av armen gjorde det ont. Har hört från många att det ska göra ont vid axeln men det tyckte jag inte kändes ens och då har jag i princip bara hud och ben där. 

Smärtan kan väl jämföras med att man skär med en rostig skalpell fram och tillbaka, kan jag tänka mig. Dock så kan man hantera den typen av smärta ganska lätt och det är ju bara tillfälligt så det är lätt att stå ut.

rasmussonsara
0

Jag har i nacken, på låret & på revbenen, gjorde den på revbenen som min första & den gjorde riktigt ont haha. Inte lika ont som jag trodde, men ont gjorde den. I nacken kändes det inte över huvud taget, verkligen, kändes typ inget. Låret var helt okej, men ju längre jag satt ju ondare gjorde det. Första timmen gjorde det bara ont på vissa ställen men när vi var inne på tredje timmen gjorde det mesta ont haha.

// sara - livet som brännskadad -> http://nouw.com/rasmussonsara 

[Tilde]
0

Jag har bara en just nu (planerar snart en till), men det gör definitivt ondast där huden är tunn och där du har skelett under den tunna huden! Även ställen med många nerver, typ vid ryggraden (kanske på handflatan eller fingerspetsarna?).

Jag har min på skulderbladet och tyckte det gjorde svinont (tunn hud, osv.), typ dubbelt så ont som jag hade trott, haha. 🤐 Men det är lätt att stå ut ändå, det är ingen olidlig smärta.

Aldarien
0

Har hela armarna och båda underben (ena upp över knät). Pest var knävecket för mig! Armveck gick bra så jag antar att knävecket är större och att man blir mer öm då. Det dom känts minst för mig är när de går över ben (axel, armbåge, skenben, knäskål)…det skorrar bara skönt. :-D

Calcifer
1

Tatueringen över min bröstkorg. När han tatuerade precis där benen möts i mitten. Herregud, jag var nära att be han att sluta och gå hem med en halv tatuering. :P

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

neasfotografier
0

Usch, den känslan man kan få när man bara vill gå därifrån och överväger att inte slutföra tatueringen är hemsk xD
Men då är det bara att tänka - lika bra att få det gjort nu! 😛

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Carrosh
0

#0 Vad menar du med "båda"?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!