Industrial med två smycken
Hej!
Funderar på att skaffa mig en industrialpiercing och har läst att en del har svårt att få den att läka. Jag tänkte därför att det kanske är snällare för hålen om man har ett smycke i varje hål från början och sen sätter i en lång stav genom båda hålen när de har läkt. Vinklar man bara hålen rätt bör det väll inte vara något problem att byta till en lång stav sen, eller? Tror ni att det skulle funka att göra så?

Det kan gå, men risken finns att något hål läker lite snett och det kommer bli problem när du sätter i staven. Alternativt att du bara har ringar ett par veckor och sen sätter i staven innan det läker helt.
- Medarbetare på studier.ifokus
Tack för svaret. Jag hade själv börjat fundera i dom banorna och det verkar nog lämpligast att göra så, då får dom läka i fred det första taget och så kan man räta ut ev. snedheter sen när man byter till den långa staven.
En till liten fråga bara, är det bättre att ha ringar i början hellre än två korta stavar? Tänkte att det kunde vara lättare att se om hålen fortfarande är raka om man har stavar istället.
min läkte utan promblem dock väskade sig pm mig gjärna med frågor do jag jobba med detta
Skulle inte staven passa kan piercaren böja till den. Blir mer personligt enligt mig :)
#3 Du var ju psykolog skrev du på en annan sajt🤔
/Maria
5 snälla man kan har flera jobb är det förbjudet
#6 ofta du är psykolog.

Jag hade 2 ringar första tiden, kommer inte ihåg hur länge innan jag bytte till stav dock då det var ett par år sedan nu. Men den läkte fint på det sättet :)
#8 Tack för svaret, kul att veta att det har funkat bra för nån att göra så i alla fall :)
Så här blev det i alla fall (före/efter-bild). Testar att köra med två stavar nu i början så byter jag till en lång sen (måste bara lista ut hur lång jag behöver ha). Är för övrigt väldigt nöjd :D

Håller på och funderar när jag lämpligast bör byta till den långa staven, vill ju gärna att hålen ska få vara ifred nu i allra första början men det bör ju inte heller gå alltför länge så att det fortfarande går att räta ut hålen utan större problem om dom har blivit lite sned. Några tips om hur länge jag bör vänta innan jag byter?