Plastsmycke?
Jag funderar på att göra en medusa men om jag känner mig själv rätt så finns det stor risk att jag kommer att pilla och bita på den. Finns det plastsmycken så det inte riskerar att bli skador på tänderna?
Japp, det finns plastsmycken. Dock vet jag inte om de är ok att ha under läkningen. Det bästa är nog att du frågar din piercare.
Ja, det finns det. Iaf senast jag kollade 🙂
Vad bra!
Läkningen är ju en begränsad tid så det borde inte hinna bli allt för mycket skador även om jag biter (biter på det mesta och utan att tänka på det så det är svårt att låta bli) om jag sedan kan byta till plast.
Har inte bestämt mig ännu om det blir något eller inte. Funderar på att prata med tandläkaren först också. Har lite sprickor i framtänderna så risken finns kanske att de blir värre av en piercing och då är det nog bäst att strunta i det :-/
Jag tycker att medusa verkar vara en piercing som är snygg på de flesta, passar den på mig också?
Fyller snart 30år dessutom så vet inte om jag kanske är för gammal för en medusa? Vet att man inte blir för gammal bara så men det känns ändå som att det är lite av en modepiercing hos ungdomar, eller är det jag som är ute och seglar?
Jag har en labret i metall och biter lite lätt i den ibland och har hittills inte fått några skador. Har haft min piercing i över 4 år nu. Min en framtand är av porslin och således känsligare, men ingen skada ännu. Tänder tål lite mer än man tror (men är samtidigt känsliga för visst slitage), men plast är inte en dum idé om man vet med sig att man biter mycket och dessutom har små sprickor. Plasten kommer gå sönder innan dina tänder gör det.
Min tandläkare har inte sagt något alls om min piercing och slitage, så jag är inte orolig. Det enda är väl egentligen att tandköttet kan åverkas, vilket är mindre bra.
I min mening skulle du passa i en medusa. Du har långt mellan näsa och läpp och dessutom en fin och tydlig amorbåge. Din ålder behöver du inte fundera på 🙂
Medusa skulle vara skitsnyggt på dej! Och åldern kan du strunta i. Vill du ha den så kör hårt! 🙂
"Hur mycket oftare blir man inte stungen av en ros än bränd av en nässla"
Selma Lagerlöf
Jag tror att du skulle passa jättebra i en medusa! 🙂
#5 Mina tänder har slitage från nagelbitning och tandgnissel och sprickorna misstänker jag kommer från spänningar av att de har flyttat/fortfarande flyttar sig (utdragen tand utan tandställning). Har även förtunnad emalj på framtänderna. Biter inte lite lätt utan kan gnaga ganska rejält även om jag försöker att låta bli, har blivit av med flisor ur tänderna (troligen delvis pga sprickorna). Har dock konstigt nog varken ilningar eller hål som tur väl är. Så tänkte att plast borde vara det som är snällast mot tänderna.
Ska kolla om det finns någon som gör piercingar i stan och se vad de säger i så fall.
Kul att ni tycker att jag skulle passa i det :-D Kom dock på en sak. Jag ler väldigt knasigt och då typ försvinner överläppen, spelar det någon roll för något med piercingen? (Har tyvärr bara en töntbild :-P)
Tror inte det kommer påverka hur piercingen ser ut 🙂
"Hur mycket oftare blir man inte stungen av en ros än bränd av en nässla"
Selma Lagerlöf