Piercade höfter?
Jag undrar om det är någon som har piercat sina höfter? Jag funderar på att göra det när jag blir 18 men jag har några funderingar. Vilken metod använde ni, microdermal eller surface? Du kanske har piercat dig med någon av metoderna men inte just höfterna,hur fungerar det lite mer exakt? Gör det så ont som det påstås? Alltså extremt ont. I vilken studio? Någon i Dalarna?
// Birkis
Jag tänkte göra det, men blev avrådd av min piercare pga de skulle skava i jeans osv. Han rekommenderade bröstkorgen som bra placering så jag gjorde 4 dermals under nyckelbenen istället. Vill dock fortfarande göra höfterna, men det kanske ärligt talat inte är nån bra idé.. Har alltså 4 DA's, de gjorde inte ondare än någon annan piercing att göra (tungan t.ex. var MYCKET värre), men de tar ju lite längre tid att göra än att bara sticka igenom en nål, men det är inget en inte uthärdar om en vill ha sina piercingar, dom är ju såååå fina. Har haft dom ca ett år nu, och dom har migrerat en del, det är väldigt vanligt med dermals. Jag räknar med att kunna ha dom max ett år till sen lär jag behöva ta ut dom…
Jag har piercade höfter och har haft dem i ca. 4 år nu. 🙂
Jag har vanliga dermal anchor piercingar som man gör genom att använda ett speciellt verktyg som ser ut lite som en penna och med hjälp av den gör du ett hål i huden och sedan "rör man runt" lite grann för att göra plats för smycket och därefter kan man föra in smycket med hjälp av en tång. Men allt detta kanske du visste redan? 🙂
Jag använder mig mer eller mindre aldrig av jeans och därav behöver jag inte oroa mig för att mina piercingar ska bli irriterade. Eftersom att jag alltid har leggings eller tights på mig så kan jag välja att ha dem nedanför eller ovanför piercingarna. Så det kan ju vara värt att tänka på vilka kläder man oftast bär.
Jag tycker inte alls att det gjorde ont, det var mer ett extremt kittlande under hela proceduren, men självklart känner man ett litet stick när verktyget går igenom huden. Mina anchors har inte migrerat alls under de åren som jag haft mina och de jag träffat hittills som har anchors har heller inte klagat på att de migrerat, så det är nog helt individuellt. 🙂
Jag gjorde mina på Crossroads i Borlänge och det var Kakan som utförde hela proceduren.
(På bilden ser man ena sidan av min höft och jag har alltså 2 piercingar per höft)
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
#jag har faktiskt kolat på crossroads efter som jag bor några mil utanför Borlänge.
// Birkis