"teardrop piercing"
Vet inte om det heter så men ni förstår säkert att jag menar en sån här liten piercing vid ögat ungefär. Hur gör man en sån? Vad kostar det på ett ungefär?
Ni som har såna får gärna lägga upp bilder :)
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
det är en dermal anchor, du hittar nog ganska mycket om du söker på det i google. =)
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
#1 Googlat lite nu men tycker inte jag hittar så mycket info faktiskt. O.o
Är det nån här inne som vill förklara hur det går till? Är den mer smärtsam än en vanlig piercing?
Sara
#2 Jaha, konstigt… :-P Har inte själv gjort en, men bifogar en bild på hur man gör den. Man gör praktiskt taget bara ett hål i huden och lirkar in den under huden sen. Vad jag har hört ska just dermals vara de minst smärtsamma piercingar många har gjort På tanke på att du vill ha den i ansiktet kan det vara bra om du är medveten om att alla kroppar inte tycker om dermals. De som har otur får sina dermals utstötta av kroppen och då kan det bli ett ärr, vilket inte alltid är kul att ha i ansiktet. Men de som har turen att behålla sina dermals får en galet snygg piercing. ;-)
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Finns också en hel del som gör en vanlig surface-piercing som teardrop piercing (eller anti-eyebrow piercing som det också kallas), vet inte vilken variant du tänkte på.
#3 Aaaj, tycker det ser himla smärtsamt och blir nästan lite äcklad av den bilden på nått sätt, hehe ;) Men skönt å höra att det oftast inte verkar göra så ont. Funderar starkt på att göra en sån här.
Jag har redan några piercingar i ansiktet som jag haft ett tag utan problem, men denna är ju lite annorlunda märker jag. De ända jag haft som kroppen inte ville ha är navelpiercing.
Sara
Jag har en sådan piercing. Skaffade den i Juni 2014.
Den var inte så dyr, 550:- tror jag att jag betalade för den. Det gick fort och var smärtfritt.
Däremot är läkningen desto jobbigare. Man måste verkligen vara noga med rengöringen. Den reagerar också direkt man råkar trycka lite på den, eller sova på den (vilket jag dessvärre gör ofta). Ha för vana att sova med plåster på så fastnar den inte i något i sömnen!
Lycka till! Den är absolut värt allt besvär. 👍
A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.
#6 Skulle du vilja lägga ut nån bild hur det ser ut? :)
Sara
#8 Nice ju! :D
Sara