Träna navelpiercing
Som jag har sagt tidigare så ska jag ju äntligen få pierca min navel. Men jag kan aldrig typ göra det för jag tränar gymnastik 4 dagar i veckan så vet inte hur jag ska göra. Jag har sett många med navelpiercingar som tränar gymnastik och jag har även frågat Eds kroppskonst, och han sa att man kunde träna och ha navelpiercing. men jag kan ju inte träna när jag nyss har tagit den, så min fråga är om jag måste ha ett uppehåll med träningen medan den läker eller hur ska jag göra?
ta den på sommaren eller något kanske? Jag tränar kickboxning så får massa slag på magen men jag tog min navelpiercing precis när jag började boxas :) Satte på en kompress bara :) Men tänker att i gymnastik sträcker man ju magen hela tiden? O.o
#1 Men på sommaren vill jag ju bada :/
Men räcker det att vänta i 2 veckor?
Är tränare också men får försöka att inte göra små mycket magövningar med de små barnen, haha.
Eller så får du helt enkelt skippa piercingen tyvärr. Jag vill pierca höfterna men det kommer inte jag kunna göra pga att man helst inte ska ha byxor som går över dem. Och eftersom jag ska jobba med att köra timmer efter gymnasiet så måste jag ha riktiga arbetsbyxor, inte typ tights som går att vika ner. Jag har läst någon av dina tidigare trådar och vet hur mycket du vill pierca dig men det kan vara så att du inte lever ett liv som "tillåter" dig att ha navelpiercing om du förstår vad jag menar.
// Birkis