Tips på bra piercing-studios?
Ska pierca båda bröstvårtorna och undrar om någon här har tips på något lite billigare ställe i stockholm? Det stället jag brukar gå till har bytt ägare och höjt alla priser så blir lite väl dyrt för en fattig student att betala fullpris för två piercingar på en gång. Har fått nyss om en "privat-piercare" som har egen studio hemma, men känns som att bröstvårtorna är en ganska "svår" piercing så vet inte om en vågar chansa på ett sådant ställe när en inte vet hur erfaren piercaren är.
Så någon som har erfarenhet av ett lite billigare ställe i Stockholm alternativt Göteborg då jag åker dit om en vecka?
Se till att gå till en utbildad piercare.
Har du inte råd med två får du väl spara eller göra en i taget. Vet inte riktigt vad du menar med billig. De seriösa studiorna brukar ligga ganska likt i priser.
Du kanske kan pierca en i taget då?
Om du inte har råd med båda samtidigt! 🙂
A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.
Har inte hittat något billigt, bra ställe i sthlm. Brukar gå till Calm, men dom är ju dyra… men satans bra!! Studios på andra håll i landet brukar va billigare, passa på när du inte är i stan?
Nu såg jag att du ska till gbg, och kom o tänka på eds kroppskonst. Han ska va grym och ligger några hundra billigare än många ställen i sthlm (Calm 695 kr/bröstvårta, Eds Kroppskonst 450 kr/bröstvårta). Har inte vart där själv men folk säger att han är bra.
Gå för allt i världen inte till någon hemmapulare!😮 Spara och gör en i taget. har man riktig otur och dom är en redig klåpare kan man ju få alla möjliga problem som är illa nog, men att åka på sånt i bröstvårtorna lär ju vara värre än typ en örsnibb som går fel.
Ptja, jag är också fattig student och nu har jag på 1,5 vecka fått lägga över 4500 kr på veterinärkostnader, så jag fortsätter att spara. Jag har hört väldigt mycket bra om CALM, så dit ska jag gå och lägga 695 kr.. när jag har råd! ;)
Om det står mellan sämre billigare studio vs riktigt bra dyrare studio väljer jag den bättre. Det är ändå en engångskostnad och om man går till någon oseriös/mindre kunnig studio lär det bli betydligt dyrare i slutändan om man sitter med infektioner sen.
Jag antar att du ska gå till en seriös studio, så det är inget menat mot dig. Det är för att ge perspektiv.
Som #4 skrev, passa på att gå till Eds kroppskonst när du är i göteborg! Jätteduktig och supertrevlig :) piercade septum där för några år sedan och är fortfarande nöjd.
Har tidigare gått till east street (de har blivit uppköpta och har nytt namn), är super nöjd med det jag gjort där och litar verkligen på piercaren, men är inte helt hundra på att han jobbar kvar där nu… Men ska absolut kolla upp eds! Någon som vet hur barbarella i göteborg är?
#8 Jag har hört väääldigt delade åsikter om East Street. De ska tydligen vara både oengagerade och slarviga. Jag vet inte om det är någon specifik person i personalen, men det allra mesta jag hört av dem pekar mot det sämre. Det kanske är främst piercing och inte tatuering.
Ställde nyligen frågan om studio i Stockholm i ett annat forum och allt pekar på att CALM är the way to go om man utgår från det, men om du ändå går till East Street hoppas jag att det går bra!
#9 Jaha! När jag varit där har de alltid varit jätte trevliga och engagerade, har gjort septum och tunga där och det har blivit superbra.. Men kan ju såklart vara någon specifik person som varit sämre:/