Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 4151 ggr
nypisnina
1

Tatuering på fingret

Idag ska jag tatuera mig på sidan av fingret och har några frågor och tankar som jag gärna hade velat ha lite feedback på.
Hur länge kan den hålla tro? Har någon av er tatuerat fingrarna?
Jag har läst att huden på händerna nöts bort snabbt - insidan är värre än ovansidan osv men jag har kontorsjobb så mestadels så får mina händer vila, jag tvättar dem rätt ofta, har hästar och tränar mycket men det är inget grovarbete som når sidan av fingret - ska ha en text på sidan av långfingret, mot pekfingrets sida, där borde den la vara ganska skyddad, eller?
Jag tänker att det är värt det även fast jag får fylla i den då och då, men om någon av er har tatuerat händerna eller fingrarna, hur länge har ni haft den/dem innan de börjat blekna?

nypisnina
2

Tatueraren jag gick till igår gör inte tatueringar på fingret för de håller så dåligt - så då fick jag ju svar på det. 🙂Lika bra ju, vill ju inte behöva göra om det varje år liksom.
Istället fixade han en gammal tatuering som jag inte har varit så nöjd med - satan vad duktig han är. Är supernöjd.
Bokade även tid för att göra min ros som jag har velat göra i flera år - om fem veckor blir det! 🥳

ChristineL
0

Hand- och fot-tatueringar är väldigt utsatta. Med kontorsjobb blir den nog mer sliten än vad du tror, jag antar att du sitter mycket och skriver, både för hand och framför datorn? Varje gång nånting annat nuddar så slits det ju, Och det är inte direkt enkelt att jobba i stall eller hålla på med hästar. Även med handskar så slits det mycket, svett och tvätt sliter också.

nypisnina
0

Jag skriver nästan bara på datorn, så det var säkert lika bra. 🙂
Det var mest synd om brorsan, vi skulle göra varsin tatuering på fingret med vårat efternamn - som en syskontatuering och det var hans första och hade det vart jag så hade jag varit superbesviken. Nu fick jag ju gjort nåt ändå men vi får hitta ett annat ställe istället för vårt efternamn och göra det ihop en annan dag. 🤪