Förslag?
Hej! Är det någon här som har en fin idé eller tips på vad man tatuera på låret?
Hade tänkt göra det nästa år då jag fyller 18 :) men vet inte riktigt vad jag vill..
Skicka gärna lite bilder på vad ni tycker eller så :-)
Förstår inte varför man planerar en tatuering när man inte vet motiv… Motivet är ju det viktigaste för det ska du leva med utan att tröttna på. 🙂 Jag ska tatuera mig på låret den 23:e och har själv ritat mitt motiv så det har personlig betydelse. Så jag hade väntat med att boka tid tills du är säker på motiv. När du kommit fram till ett motiv du gillar, vänta några månader och boka sedan tid efter det! Så vet du att du inte tröttnar på det. 👍
Vet du inte vad du vill så gör det inte :) Du har resten av ditt liv på dig att fundera dessutom :)
/Christine
Låt det ta den tid det tar. En dag så kommer du på ett motiv du vill ha eller får syn på en bild som inspirerar dig. Personligen så vill jag bara råda dig till att inte kopiera rakt av när du hittar något du gillar, utan ta med dig bilden då till en tatuerare och prata och få hjälp med att skissa upp något mer personligt så att du inte bara kopierar rakt av.
Jag vill ha en buffelskalle på låret, men är än bara 16 :3
Haha, jag förstår ditt resonemang. Är 19 nu, och är såååå sugen på en tatuering, men jag har ingen aning om vad jag ska tatuera in. 🤪 men säger som de ovan, VÄNTA! 🙂 det är svårt, men blir så mycket bättre i längden.
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Håller med dom andra, själv ville jag tatuera mig under en lång tid när jag var 16 år.
Fick självklart inte tatuera mig vid 16 års ålder just för min ålder och för folk sa att jag kanske inte skulle vara säker på det jag tatuerade in var det jag ville ha. I två år gick jag och hade samma Idé och när jag fyllde 18 år gjorde jag den direkt. 🙂 Då var jag 100% säker på den. Så ta den tid du behöver.
Ja, asså jag har haft samma tanke nu i ungefär 2 år. Att jag skulle vilja tatuera in min först hund på låret. Hon är en Alaskan malamute, världens vackraste och betyder allt för mig. Hon är nu 9 år gammal så haft henne ett tag och det som är lite roligt är att hon ser ut som en varg :)
Jag har haft samma tanke att tatuera in porträtt på mina djur, men eftersom jag har så många och kommer ha fler innan jag trillar av pinn så kommer ju hela jag vara täckt av porträtt innan det är dags känns det som, så jag har tänkt om.
Men vissa djur har man ett särskilt band till å de djuren e ju så speciella så de är "värda" en plats. Har min hästs namn bakom örat och har tänkt att ha en symbolisk tatuering för kommande hästar som tex en hästsko. Men min häst är min ögonsten, oavsett hur många hästar jag kommer att ha så kommer han alltid vara mest speciell för mig.
Men tänk noga innan du gör något som de andra säger - det är speciellt när ens första tatuering är på plats och då måste man älska den.