Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 1279 ggr
Nasse99
0

Vilken av dessa tatueringar?

Hej, jag kommer att tatuera mig till sommaren. Då funderar jag på vilken av dessa två tatueringar jag ska göra.  
Den som är på vaden , vill jag ha precis som den är. 
Det andra förslaget är ett hjärta i mitten eller något annat. Frågan är dock bara vad? 
Så är det vingar på varsin sida om hjärtat, som jag skulle vilja ha i nacken. 
Det här blir min första tatuering, så jag vill inte göra en jättestor. Min framtida dröm är en halv arm sleeve, men det blir inte än, det blir om några år. 
Jag vill kunna ha möjligheten att dölja min tatuering och visa den när jag vill. Vilken skulle bli snyggast, vilken skulle ni ha gjort? Eller har ni några andra förslag på tatueringar som ni tror att jag skulle gilla? Eller andra förslag på vars man skulle kunna tatuera? :) 
Något simpelt som inte är för "enkelt", som ska vara lätt att dölja eller visa när man vill. Jag är inte ute efter att den ska vara dold, jämt. Men att jag ska kunna välja när jag vill och inte. 
Några förslag? Vad tycker ni om de tatueringar jag har pratat om? 
Tack på förhand :)

Juliagrafi - en ungflickas jobb.

ChristineL
3

Har du rätt till att använda bilderna?

Sen ska du göra något som DU gillar, inte någon annan :)

Rumblebee
6

Håller med om att du hitta något som du faller för. Visst kan man alltid fråga om hjälp med lite brainstorming. Fast jag rekommenderar dig att inte kopiera rakt av. Personen som har den där tatueringen på bilden kanske själv har designat den och inte vill att andra ska stjäla motivet. Det blir mer personligt om man kan modifiera motivet eller ha det som inspiration (tatuerare har inget emot att hjälpa till att risa upp motiv efter ens önskemål). Personligen så är det inga motiv jag skulle vilja ha, men du ska absolut inte gå efter vad andra tycker är fint för det är du som kommer att få leva med den. Jag är en sådan person som faller för lite mer personliga motiv, som representerar antingen minnen eller saker som jag verkligen gillar och alltid har gillat i princip.

neasfotografier
3

Håller med föregående talare. Du ska ha motivet på din kropp resten av livet så det är något som DU måste trivas med och tycka är snyggt.
Inte vad andra tycker, motivet sitter inte på deras kropp och det är inte för att andra ska tycka att det är snyggt som du tatuerar dig.

Sen hade jag personligen aldrig tatuerat mig på sommaren då den utsätts för sol. Om man nu inte går med långbyxor hela sommaren, men det gör inte jag i alla fall. Då hade jag väntat till hösten för då är det i alla fall ingen större risk att den utsätts för sol under tiden den är nygjord.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Nasse99
0

Jo, jag förstår er. Jag tycker de är fina, men precis som ni säger så är det dels inte jag som har designat dem och då blir dem dels inte personliga. 
Dem som jag vet att jag vill ha i framtiden, som är större projekt har ju varit planerade något år, som jag trots det har tänkt vänta med. 
Just nu är jag mer ute efter en lite mindre tatuering, då detta blir min första. 
Vi skulle ju inte kunna kopiera tatueringarna rakt av, men det skulle ju bli något liknande, så på så sätt kan man ju resonera att de blir personliga, men samtidigt inte, eftersom att den inte är designad för just MIG. 

Just nu behöver jag mest bara ideer, och inspiration. Tycker det är så svårt att komma åt guld kornen ;)
Jag är framför allt sugen på vaden, men andra ställen på kroppen kan också vara intressant. :) 

Tack för tipsen hittills! :)

Juliagrafi - en ungflickas jobb.

neasfotografier
2

När jag tatuerar mig så ser jag till att tatueringen har någon slags mening för mig. På så sätt är jag säker på att jag kommer kunna leva med dem resten av livet. Lite snirklar för att man tycker det är fint, no offense, är inget jag skulle sätta på min kropp bara för "fint". För mig måste de ha en mening för när man sitter där om 10-50 år kanske man tycker att "men varför gjorde jag de där snirklarna egentligen?"
Jag tycker att du ska hitta tatueringar som har någon mening bakom dem.

Karmatarerskanise
0

Har du fått tillstånd av bildägaren att lägga ut bilden??

lekandur
2

Jag tycker inte att man behöver ha någon mening med en tatuering.
Gjorde min drömfångare på sidan för att jag tycker det är sjukt jävla snyggt med linnen som visar den.
Har en annan tatuering på handleden som också är gjort för att jag tycker att det är apsnyggt.
Ingen av dom har någon mening för mig och tycker att det är lite trams att det MÅSTE vara en mening för vissa för annars får man höra att man kommer ångra sin tatuering eller tröttna på dem.

Tror det är typ miami ink, NY ink och de programen som får en att tro att man måste nästan undkommit döden eller förlorat någon för att kunna tatuera in något.
Tatueringar är konst på hud 👍

Where you invest your love
you invest your life 

neasfotografier
2

Du får det att låta som att jag skrev att det är ett MÅSTE. Vilket jag inte alls skrev.
Skrev att FÖR MIG så är det ganska viktigt att det ska ha en betydelse - eftersom jag är lite av en sån som kör på impulser när det gäller många saker och för att inte göra samma med tatueringar som jag ska ha hela livet och kanske ångrar mig, så behöver jag ha en mening bakom dem.
Och skrev det som en rekommendation till TS.

Sen vet jag att det är oerhört många som tatuerar sig bara för att det är snyggt och hate'ar inte på dem för det.
Vill de göra det så gör det då, skrev bara hur det var för mig.

lekandur
2

"tycker att det är lite trams att det MÅSTE vara en mening för vissa"
Skrev inget om dig utan det är något jag reflekterat över och tydligen kände du dig träffad vilket inte var meningen.
Tycker som sagt att det är ganska lame att man ska behöva ha världens mest betydelsefulla mening bara för att göra en tatuering och skrev också att jag tror det är pga tatueringsprogrammen som hypat upp det med alla superdjupa samtal med sina kunder.
Och det är ju min åsikt och jag ser ju inte ner på folk för det.
Men kan ibland behöva bita mig i läppen när man läser om någon som har funderingar kring en tatuering som är ny inom området och får som svar att den ska vara betydelsefull och hela faderullan för där håller jag ju helt enkelt inte med. Det är lika okej med tatueringar som är enbart för det estetiska som med tatueringar som har en mening bakom sig.

Har flera i min omgivning som tycker att jag är konstig och pikar mig med att jag kommer tröttna på tatueringarna om 10-15 år bara för att dom inte står för något speciellt men det är en risk jag är villig att ta och det lär säkert bli många såna tatueringar då jag också är väldigt impulsiv och bokar tider för piercingar och tatuering så fort jag har en slant över  😂

Where you invest your love
you invest your life 

[bat]
0

Tycker inte heller att tatueringen måste ha någon mening, förut tyckte jag det. Men man kan lika ofta tröttna på idéer som motiv som bara är till för utsmycknad. Dock skulle jag själv aldrig ta ett motiv efter hur populärt det är för stunden. För vill helt enkelt inte ha t"mode"atueringar, med det sagt så har det ändå gjorts 60st likadana motiv hos min tatuerare efter jag gjorde min vad jag trodde var "unika" där. Så allt kommer väl vara mode nån gång. Viktigast att du har nåt du själv är nöjd med!

[bat]
1

#9 Det är kul att man också kör värsta invecklade meningen med en viss tatuering och så är det typ en fjäder. Kan man inte bara erkänna då att man helt enkelt tycker det är fint bara?