Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettläkning-och-eftervård
Läst 1572 ggr
[endorfinkick]
0

ovanligt svullen?

Gjorde min första tatuering igår, ett motiv över hela underarmen. Började som sagt igår och körde konturer och en del skuggning (aktiv tatueringstid ca 4 1/2 timme). Hade den plastad under natten och tvättade den imorse, lät lufttorka och smorde den med helosan. Det som oroar mig är att den är så sjukt svullen, underarmen är ca dubbelt så stor som den andra. Dessutom stramar det nåt så överjävligt så jag har svårt att sträcka ut armen. Den är också väldigt röd. Kanske bara är jag som är nojig, men är det vanligt att det svullnar så pass mycket och stramar så pass att man knappt kan använda armen?

[Udoon]
0

Låter inte som normal svullnad direkt, jag skulle nog höra av mig till studion om det är så pass mycket som du beskriver. Ingen av mina har blivit så svullen, men då är ju jag lite nojjig ibland😃

nypisnina
0

Kan du lägga upp en bild av dina båda armar jämte varandra så man kan se skillnaden? Jag blev också väldigt svullen om underarmen och vet att min ena kusin också blev det efteråt.
Är det något rött? Och gör det ont på huden? Min hud var öm, kändes som när man trycker på ett blåmärke ungefär.

[Tilde]
0

Jag hade ringt vårdcentralen om armen är dubbelt så stor som den andra på grund av svullnaden. Låter absolut inte normalt…

[bat]
0

Är den bokstavligen dubbelt så mycket?🤔 För kan vara hjärnspöken som oroar i onödan menar jag.

Min arm svullnade något jävulskt mycket och stramade precis så som du beskriver det men det är helt normalt. Speciellt om man jobbat så många timmar på ett och samma område. 

Hur blev det TS?

Karmatarerskanise
0

Min vad blev också nästan dubbelt så stor.