Min andra tat :)
Nu är min andra tatuering äntligen gjord! Den blev ganska annorlunda från min skiss, men jag litade på att tatueraren visste vad som skulle bli bäst. Hon ville ha en riktig färg på svalan, alltså blåskimrande och tyckte att det skulle se mer realistiskt ut om den flög vanligt istället för att "stegra". Vad gäller färg på blommorna blev jag tvungen att ändra den då blommorna annars skulle smälta in i svalan om allt är mörkblått. Jag funderade på burgundy som jag tänkt på tidigare, men tydligen är det väldigt stränga regler om röd färg i Danmark så det fanns ingen jag riktigt gillade. Valde då lilablå vilket jag såhär i efterhand är riktigt nöjd med! 🙂 Sen placerade hon blommorna lite mer utspritt för hon tyckte att det skulle se väldigt "busy" ut annars. Jag är riktigt nöjd även om den inte är speciellt lik min skiss. 😂 Satt i 3 timmar med ca 1 timmes skissande innan dess.
Är medveten om att färgerna ser helt annorlunda ut på mina bilder, men den ser väl ut som en blandning mellan de två… Tar en bättre bild när den har läkt :) Kan för övrigt säga att låret inte alls var så farligt! Gjorde knappt ont alls 2 timmar av 3 ungefär, hihi.
Fin :)
#1 Tack! :) Får ta en bättre bild på hur den ser ut från avstånd sen också🙂
Den blev ju superbra ju! 👍
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
Sjukt snyggt ju! :) Den ska du absolut vara nöjd med!
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
Ja jätte snyggt! Skönt att du är nöjd trots ändringarna.
#3 Tack! Helt klart värt smärtan mot slutet 🤪
#4 Tack så mycket! :)
#5 Tackar! Jo det är ju grundidén som var det viktiga för mig så även om den blev annorlunda så är det samma tanke bakom den 🙂
Den blev jättebra. Tycker verkligen svalan är fantastisk! Blommorna är fina också men det är definitivt svalan som fångar blicken först.
Blev verkligen jättefint! 👍
För mig blev det nästintill outhärdligt sista timmen på låret för att jag inte kunde slappna av, var hungrig och helt färdig efter att ha legat där i 3 timmar. Hade med mig godis och annat ätbart men var ändå så sjukt hungrig och ville inte ligga där och äta utan ville bara få det överstökat 😛
Så 4 timmar låg jag där och varav 1 timme plågades jag 😂
Men som du säger, det är det värt!
Medarbetare på Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."
Men så fin den blev! 🙂
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#7 Härligt att du tycker det, svalan är ju "huvudobjektet" eller vad man ska säga 🙂 Tycker den blev jättesnygg när hon la dit vitt, det gjorde verkligen skillnad!
#8 Tack! Haha ja alltså jag stod nästan inte ut mot slutet för hon hade gått över samma ställen så många gånger och tagit en snack-paus (pauser gör det bara värre tycker jag). Gick dit 10:30 och blev klar 14:30 så jag var också jättehungrig efteråt. Hade bara bilar och vatten med mig. 😂
#9 Tack så mycket! :)
-
Tatueringen har redan flagnat idag! Hoppas den läker snabbt 😃
Som för mig då, hade en paus på 30 min på den på låret den dagen.
Efter pausen så tittade tatueraren på mig och sa "det här kommer vara jääääävligt ömt nu.." och såg nästan ut som att han tyckte lite synd om mig. Och ja.. han hade rätt!
Så vete tusan om jag någonsin kommer ta en paus igen om jag ska göra en stor tatuering 😂
Medarbetare på Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."
#11 Haha precis! Jag vill aldrig ta pauser för jag vet att det bara blir värre efter, men ibland vill tatueraren ta en paus och då får man helt enkelt bita ihop. 🤓