Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1094 ggr
Natalieforsbom
0

Medusa

Hej jag har en fråga . 1. Passar jag i Medusa (bifogar bild längre ner ) 2. Gör de ont? :$ 3. Svullnar läppen? 4. hur håller man rent ? Tacksam för svar håll god ton tack !

Natalieforsbom
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så ! :)

[Smålandsbrud]
0

Hej Ts jag har en i nederläpp men kan säkert svara på frågor då samma gäller meduza🙂

1. ¨För mej gjorde det gjorde lite ont att ta hålet ja.

2. Läppen svullnar ja men den kommer gå ner rätt snabbt för mej. 

3. Munskölj efter man ätit eller rökt sen tvätta med koksaltlösing. Lätt att göra själv. 

Tycker du passar i meduza 👍

Nymphadora
0

1. Alla passar i allt!
2. Smärtan är extremt individuell. För mig var medusan lugn, men jag har hört andra som tyckte att den var obehaglig. Men oavsett smärtnivå så är det över väldigt snabbt.
3. Ja, läppen svullnar i början. Hur mycket är också individuellt. 
4. Du får rengöringsråd av din piercare, men nyckeln med orala piercingar är att alltid att skölja hela munnen med koksaltlösning SÅ FORT du har ätit eller druckit någonting, under den initiala läkningstiden. En tops med koksaltlösning på kan du använda för att göra rent utvändigt.

Arrowhead
0

Jag har det, det sved till en del men gjorde inte direkt ont att ta den.
Den svullnar ju i början, frågan är bara hurmycket och hur länge,beror på från person till person.
Jag blev även sjuk nån månad efter att jag tagit den (hade då hunnit byta till kortare stav), och då svullnade den upp som bara den, gjorde ont som f*n och det höll i sig ett i några dagar. Såg ut som värsta botoxläppen, blev tvungen att gå och byta till en längre stav igen,inte kul när läppen kändes som att den skulle spricka.. Men nu är allt bra med den igen, så värt det i slutändan! :P

Natalieforsbom
0

haha okej tack för alla svar ska fundera lite till hehe :$ är lite mesig av mig tungan gjorde inte alls ont men tungan ä ju tungan liksom ^^ fick dock inga råd när de gällde att göra rent där utan sökte upp det själv men de kanske är olika från olika piercare :)

som sagt tack för alla svaren! :)

o om de är någon mer som läser tråden lägg gärna in ditt svar :)

Cochon
0

Medusa skulle passa dig perfekt! :-) Min medusa kändes knappt. Och läppen svullnar upp. Men under min läkning tabbade jag mig…. när den var kanske 1-2 veckor gammal så ja… hade jag lite trevligt med en brud… höhö… Måste bara säga att gör inte det! Låt din piercing läka ifred. Dagen efter svullnade min läpp upp till än värre än när den var ny och idag när den är 11 månader gammal; är det första gången som den inte klöddar längre. Så mitt tips är att låt den läka i lugn och ro. :-)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Francias
0

1. Jag tror du skulle passa perfekt i en medusa. Kör på säger jag! 2. På mig gjorde det ganska ont, men det är som sagt olika för alla. 3. Piercaren sa att läppen skulle börja svullna, men på mig gjorde den aldrig det. 4. Rengör med koksalt lösning utanpå piercingen sedan skölj med alkoholfri munskölj som Listerine Zero morgon och kväll.

IceTee
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min medusa gjorde inte speciellt ont alls tycker jag, men läppen svullnade absolut upp! Bifogar bild på det Skötsel har du fått bra tips på redan, kan inte lägga till något där! Och ja, jag tror att du hade passat i medusa

Medarbetare på Skor iFokus