Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: allmänt
Läst 1937 ggr
Valyria
0

Tatuering innan viktnedgång

Halloj, har planer på en liknande tatuering.  https://www.pinterest.com/pin/242983342370519679/ .   Men har planer på att förlora sådär 25 kg. Skulle den påverkas mkt om jag gjorde den innan jag förlorar vikt? SKa ha den på samma ställe isåfall.

Sedan tänkte jag höra med er med lite erfarenhet, vad skulle en sådan tatuering gå loss på tror ni? är helt oerfaren med priser osv vid tatueringar.

Karmatarerskanise
0

Bilden är borttagen. Man får inte ta bilder från Google och publicera utan tillåtelse från bildägaren. Du får länka till bilden.

Valyria
1

Okej, fixat :-) !

rebeka
0

Just där du vill ha den så kommer nog viktnedgången inte påverka den jättemycket. Jag valde att sätta min första mittemellan skulderbladen just på grund av att jag planerade att gå ner i vikt. 

Har sedan dess tatueringar både på ben och en arm, och har gått ner 15 kg men det är inte alls någon skillnad på tatueringarna. 

Lycka till! 👍

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

Zadeira
0

Om du går ner i vikt i lagom tempo så hinner huden med och drar ihop sig, så tatueringen förändras inte särskilt mycket. Det hade kanske varit lite "värre" om du gjorde den på magen där huden lättare blir lite slapp vid stor viktnedgång.

Jag blev sjuk i anorexia och gick ner 52 kilo (var väldigt överviktig från början), och min tatuering på vaden förändrades inte alls. Den såg större ut såklart, men själva motivet såg lika fint och jämnt ut som när den var ny.

Angående priset så är det helt beroende på vilken studio och tatuerare du går till. En del tar timpris, en del tar pris efter storlek, en del ger rabatt för längre sittning osv.. Det är bara studion du väljer att gå till som kan ge ett prisförslag. Men några tusen skulle jag spontant gissa på..

Valyria
0

Tack så hemskt mkt för era svar! Glad påsk på er :-)

Cochon
2

Tycker du har fått bra svar hitintills. :-) men tänkte på annars kanske du kan ha tatueringen som ett mål eller belöning? Bara för att få en extra morot för att gå ner i vikt? Att du lovar dig själv att gå och tatuera dig när du har nått din målvikt? :-)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋