Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 4834 ggr
[TheOutstandingGirl]
0

Tungpiercing placering

Hej!

Jag har haft piercing i tungan förut, men jag fick ont i min sträng så jag tog ur den. Jag vill gärna pierca mig igen men den här gången vill jag ha piercingen lite längre upp, tyckte den var lite för långt ner sist. Men piercaren i min stad tycker den ska vara där han satte den (för jag sa "är den inte lite långt ner?")…

Så här satt min typ:

http://thumbs.dreamstime.com/z/tongue-piercing-closeup-pink-white-bead-as-young-womans-focus-bead-33212426.jpg

Och jag vill ha den så här:

http://www.tattooeasily.com/wp-content/uploads/2013/09/The-risks-of-tongue-piercing-2.jpg

Varför ville han inte sätta den längre upp tror ni?

fuzzie
0

Varför han inte ville sätta den längre upp beror nog på att din lilla stäng under tungan är ivägen och man kan ju inte pierca i själva strängen. Vissa har strängen ganska långt fram och vissa har den ganska långt bak och det är det som avgör hur långt bak/fram som piercingen kan placeras. Ett exempel är att min sträng går fram till ungefär halva tungan och detta gör att jag har en (i mina ögon) väldigt bra placerad piercing. Sedan har jag en vän som har väldigt kort sträng som gör att hon skulle kunna få plats med 2 st. piercingar om hon vill. Sist men inte minst så har jag en vän som har strängen nästan hela vägen fram på tungan och hon kan inte ha någon piercing alls, om hon inte kapar en bit av strängen. Så hur långt fram/bak eller hur många man kan ha på rad är alltså högst individuellt. :)

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

[TheOutstandingGirl]
0

Åh :( Så jag kommer aldrig kunna ha den så där fint som alla andra? Haha fy för min dumma sträng!

[rumelle]
0

Om man har kort tungfrenulum så går det att göra en liten operation för att ändra på det. Prata med din tandläkare.

Cochon
0

Annars är det kanske ett alternativ att skaffa venoms? :-) två i vardera sida av tungan.

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

[TheOutstandingGirl]
0

#3 Får fundera på det! :)

#4 Njaa… Det är inte min stil :/ Men tack för tipset!