Hål i öronsnibben hos piercare
Jag är osäker på om denna ligger rätt nu, men i alla fall.
Jag tog för några år sedan "vanliga" hål i öronen med pistol hos en frisör. Dumt jag vet, men jag var bara 14 och förstog inte det. I alla fall så fick jag problem med dom, vilket inte förvånar mig alls nu när jag läst på om hur dumt det är att ta ål med pistol. Dessutom var de snea, satt på helt olika höjd. Efter några månader växte de igen. Nu är jag 17 år och de är helt igenväxta. Nu vill jag ta nya hål men denna gången hos en seriös piercare.
Men har några frågor.
Hålen är som sagt läkta men jag känner fortfarande att det är hårt där hålen var, antar att det är brosk eller något. Kommer det göra det svårare när jag ska ta nya hål?
Jag tycker faktiskt att det känns pinsamt att gå till en piercare och ta hål i öronsnibben. De har så många coola piercingar och det känns som alla jag sett gå in på en piercingstudio gör mycket "coolare" piercingar. Kommer piercaren tycka det är konstigt att jag kommer dit och bara vill ha hål i öronen eller är det vanligare än vad jag tror?
Måste man ha med sig målsman för ett "vanligt" hål i öronsnibben om man är 17 år? Känns lite löjligt.
Och sista frågan. Någon som vet någon bra piercare i eller runt Göteborg?
Tacksam för svar! :)
Låt en piercare titta på det och avgöra. Jag rekommenderar Barbarella i första hand, Tribe är också bra men upplever dom som dryga. Tror dom har 15 eller 16 som åldersgräns (18 vid intimpiercings) så du behöver inte ha målsman.
/Christine
Är inget pinsamt, dom har gjort allt möjligt på alla möjliga människor. Om något så visar det väl att man tänkt till istället för att springa till nån klåpare med pistol, och det är ju något som borde inge respekt i så fall tycker jag. Och även om dom tycker du är mesig eller nåt, spelar det någon roll? Så länge dom gör det dom ska och är proffsiga så spelar det väl ingen roll vad någon annan än du själv tycker.🙂
eds kroppskonst är bra :)