Näspiercing jobb
Jag jobbar extra inom ett serviceyrke och där är det inte tillåtet att ha synliga piercingar och tatueringar. Brukar gömma mina tatueringar igenom att ha ett extra linne under arbetsshortan som nästan alltid är vit men min näspiercing (näsvinge) måste jag ta ut. Undrar hur jag ska gå tillväga nu när jag ska ta ur den och inte ha den på mig under ett antal timmar och sedan sätta i det igen. Orsaken till att jag skriver här är att jag haft piercing i näsan ett antal gånger förut och det har alltid slutat med infektion när jag tar bort original smycket… Har verkligen slitit för att den ska läka och hållas ren nu så hur undviker jag detta så enkelt som möjligt?
Håll det rent. Om det bråkar med dig och blir infekterat ändå kanske du ska väja, jobb eller näspiercing?
/ Vanja
Sajtvärd på Politik I Fokus.
Kan du inte ha ett retainersmycke i? Jag har ett i genomskinlig plast som gör att piercingen är närmast osynlig.
Som jag ser det är det inget antingen eller eftersom att det är ett extrajobb jag studerar annars i heltid och då får man ju se ut som man vill. Vet inte om sådana smycken är ok heller vilket jag inte skulle förstå eftersom att jag har en kollega som har en mouché piercing och har aldrig varit med om att någon klagat på den :/ Undrar mer om jag måste rengöra smycket innan jag sätter i de igen och så problemet är inte att hålet stänger sig utan att det blir lätt infekterat när man flyttat smycket
Tvätta med koksaltlösning när du satt i det igen.