Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 3103 ggr
Glorious
0

Solarium?

Jag har en näspiercing som togs i december, den är inte helt läkt men då jag ska ha student och studentbal i början av juni så har jag tänk att sola några gånger. Jag vet att detta inte är jättebra för en "ny" piercing, men kan man kanske täcka piercingen med någonting för att undvika bakterier? Gör inget om jag är lite blek just runt smycket.

yeahsica
1

Hittade en tidigare tråd om det: http://bodyart.ifokus.se/discussions/533346b18e0e74269500070c-sola-solarium-med-olakt-piercing och där lät det som att det inte är en bra idé om piercingen är oläkt :/ Ett alternativ är ju att spraytana sig istället annars.

Federal som är en seriös studio i Linköping säger såhär:
Får jag sola? Inte solarium då det i princip är en inkubator för bakterier. Vänta minst 8-10 veckor innan du lägger dig i ett solarium.

Barbarella i Göteborg säger såhär:
Kan jag sola och bada efter jag har piercat mig? Det är bra om man undviker sol och bad de första två till fyra veckorna eftar man har piercat sig. Framförallt solarium och simbassänger, som är väldigt orena miljöer.

Karmatarerskanise
0

Ta soldusch istället.

Glorious
0

Det är ju typ 4 månader sen jag tog piercingen, soldusch är najs på ett sätt, men hade en kompis som testade på det nu och det blev ingen större effekt, ändå kostar det en del. Men ja, egentligen hade jag föredragit det då det inte är skadligt för huden heller. 

Solar man solarium så bygger man ju på tills man är nöjd.

Karmatarerskanise
1

Men eftersom den inte är läkt kan du inte sola.

Soldusch sätter sig om man följer instruktioner. Jag går till en salong som har billig soldusch, men som är sockerbaserad och bara håller en vecka. Så kika runt om ni inte har något sådant där du bor :)

Glorious
0

Tack för tipset :)

ChristineL
1

Eller brun utan sol :)

Glorious
0

Aa, kan ju komplettera med det om inte spraytanen ger den effekten jag vill ha :)

Glorious
0

Jo jag funderar också, om man ska göra typ en ansiktsbehandling? Hur funkar det? Har en del porer på näsan :/

Karmatarerskanise
0

Hur en vanlig ansiktsbehandling går till?

Glorious
0

Haha nej jag menar mer om det det är någon fara med piercingen, om dom verkligen är försiktiga och tar hänsyn till det.

ChristineL
1

#10 - Säg att dom ska vara försiktiga runt näsan bara.

Cochon
0

Kan man inte bara lägga en rejäl klick solkräm på piercingen? :-P

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Karmatarerskanise
0

#12 Det tar inte bort bakterierna som frodas i ett solarium.