Navelpiercing läker inte
Jag piercade mig för 9 månader sen och min navelpiercing vill inte läka, har inte haft några problem med den och den är inte infekterad eller något. Jag rengör den varje dag med h2ocean spray. Vissa dagar ser den jättefin ut och vissa dagar blöder den och varar lite grann. Men ett problem jag har med den ibland är att den kan fastna väldigt lätt i mina byxor/jeans, men jag försöker undvika det så mycket som möjligt.
Finns det något jag kan göra?
Tyvärr är det ofta en svårläkta piercing. Testa rengöra med koksaltlösning istället för sprayen.
Ja, koksaltlösning är det bästa! Jag fick tyvärr ge upp min navelpiercing efter ett år av krångel. Den var heller aldrig infekterad men vägrade läka.
/Christine
Tog ca ett år för min att läka, väldigt vanligt. Den var aldrig infekterad utan varade lite då å då.. Men det gick över efter ett år som sagt. Håll ut lite till å se om det blir bättre :)
Min första jag gjorde hade jag i ca ett halvår innan jag tog ut den. Den ville inte läka och den hade börjat vandra så smycket fick jätteful placering. Så jag tog ut den och gjorde om den ett år senare. Tog bara tre månader så var den läkt. :) Så det kan nog mycket ha att göra med placering också.
Har du använt byxor med högmidja eller något annat som kan irritera? Han som piercade min navel sa att jag inte får ha hög midja på 6 månader efter att jag tagit den och sen även att jag ska tänka på att inte sitta ner som en ostbåge för då kan piercingen stötas ut😊
För mig tog det knappt 2 veckor till att min läckte, så skulle rekommendera koksaltlösning tvätta även staven från var och bakerier du kan koka staven för att sterilisera den för att inte införa bakerier när du sättertillbaka steriliserar du ringt naveln så att det inte följer med bakterier ner i hålet. och absolut inga byxor som ligger på och skaver! Har du testa att byta stav? Skulle detta inte hjälpa skulle jag gå till stället där du piercade dig och prata med dom.
Jag undrar mest vad du har för material på staven? Vet att när jag piercade så hade jag kirurgisk stål vilket inte alls gick an då bytte jag till titan och då gick det mycket bättre! :D