Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 1042 ggr
ids
0

Salva till tatuering

Hej! Jag tatuerade mig för ca 1 vecka sen och har sen dess tvättat med Lactacyd och smörjt med Tattoo Goo Lotion (den gula). Nu har det skapats en skorpa och allt ser fint ut men jag undrar om jag ska fortsätta med den salvan eller om jag ska gå över till vanlig hudsalva? Har en oparfymerad från ACO, kan jag använda den i så fall? Mvh överbeskyddnade och smått överdriven när det kommer till läkning med bodyart :)

Karmatarerskanise
0

Följ de råd du fick av tatueraren. Gissar att du fick rådet att smörja med det du har tills den är läkt.

[AmandaBorg]
0

Bepanthen! Det har min och alla mammas tatuerare rekommenderat. 😃

iMAKiTTYCAT
0
[Udoon]
0

Funkar det med den salvan du använder nu så ser jag ingen anledning att byta?  Vilken salva man använder är ganska individuellt, vissa svär vid Helosan, men för mig funkar den inte då det blir "finnar" av den oavsett hur tunt lager jag tar. Är du nöjd med Tattoo Goo så kör på den du🙂

rasmussonsara
0

Kör på som tatueraren har gett som skötselråd, har du frågor tycker jag du ska kontakta tatueraren i stället ;)

// sara - livet som brännskadad -> http://nouw.com/rasmussonsara 

Velinga1984
1

Det är inte alltid tatueraren har rätt. Jag tatuerade min fot på en studio som rekommenderar att massera in grönsåpa och sen skölja med så varmt man kan. Då studion är väldigt omtyckt och varmt rekommenderad av många så följde jag rådet. ALDRIG mer, jag grät av smärta. Herrejösses, grönsåpa rätt ner i ett sår säger sig självt. Hädanefter så tvättar jag bara försiktigt med vatten och smörjer med helosan-salva. Har tatuerat mig 6 gånger på 4 olika studios, till jag äntligen fann min favorit 😃

[AmandaBorg]
0

#6 När jag hade tatuerat min arm och kom hem tog jag bort plasten och hoppade sen in i duschen och duschade som vanligt med tvål och vatten på armen. Gjorde inte ett dugg ont. Grönsåpa är ju ganska milt(?), var det inte det heta vattnet som gjorde ont? 😮 Smärta är ju såklart väldigt individuellt och kan ju göra olika ont från gång till gång och plats till plats, så det är klart att det kan ha varit såpan som du säger. 🙂

Velinga1984
0

#7 Jag upplever mig ändå vara rätt smärttålig, men grönsåpa reagerade jag på. Kan iofs reagerat på något ämne i den ? Det gjorde otroligt ont innan jag ens kom till vattnet, sen fick jag bara bita ihop och skölja av. 

Enda gången , förutom grönsåpan, som mina tatueringar har gjort ont efter (och innan) var när min favoritstudio skulle förbättra min panter på höften. Vi fick bryta efter halva pantern, för hela huden var svullen, knallröd och gjorde otroligt ont.  Hade mjukisbyxor som jag fick vika ner, och bilbälten kunde inte ens ligga emot. Tatueraren berättade att den som tatuerat pantern först har gått för djupt och det blivit för mycket ärrvävnad.  Pantern var svullen i drygt 1 månad, och att sitta, arbeta osv gjorde ont länge. Vi väntade  tom 2 månader innan vi tog andra halvan.

[AmandaBorg]
0

#8 Jaja, okej. Ja, det kan mycket väl ha varit något ämne i såpan, eller hela såpan i sig som du reagerade på. Oavsett så låter det grymt jobbigt! Samma sak med pantern, usch vad jobbigt! 😮 

Sorry för off topic TS.