Vilken färg tycker ni?
Den 23:e ska jag få min andra tatuering, en fågel och blommor på låret 🙂 Jag vill ha fågeln ganska neutral i bruna färger, men kan inte bestämma mig för vilken färg blommorna ska ha! Jag är nog mest inställd på mörkblått, men tycker även om burgundy eller en mörklila färg… Vilket tror ni skulle bli snyggast? Det ska vara mörka nyanser i alla fall.

Motivet ska vara realistiskt tecknat så inte skissigt som jag har gjort det :) Utan svarta outlines.
Jag skulle välja burgundy eller mörklila. Tror nog burgundy skulle kunna passa bra. I alla fall ser det bra ut i mitt huvud när jag försöker visualisera det. Dock ser jag fågeln i liknande färger som denna http://monacoeye.com/birds/index_files/phylloscopus_collybita_chiffchaff_01.jpg Kanske inte alls är hur du tänkt dig färga den :P Men är som sakt bara vad jag tycker, men är ju inte jag som kommer leva med den. :)
#1 Ja det blev riktigt fint när jag ritade upp det också! Men fastnade för både burgundy och mörkblått så kanske någon lila vore bra… dock är jag generellt inget fan av lila 😂
Fågeln kommer ungefär ha sådan brun färg med mörkare partier och möjligtvis ljusare mage. Hade tänkt låta tatueraren bestämma lite också för jag tror det blir snyggast då :)
Jag tror att typ violblå/lila kulle vara fint :)
"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"
#3 Violblå är nog för ljus… Dessa är färgerna jag funderar på just nu:
- Mörkblå åt det mer gröna hållet
- Burgundy
- Eventuellt mörklila
Så svårt… 🤔
Jag är besatt av Burgundy. Vet inte huuuur många klädesplagg/skor jag har i burgundy bara för att jag är så besatt av färgen. älskar den!😍
Så jag röstar för det!
Medarbetare på Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."
#5 Älskar också burgundy! Får nog rita upp bilden i båda färgerna (eller alla tre) för att kunna avgöra…
Det låter som en bra idé 🙂
Gaaah på papper ser det röda (burgundy) bättre ut, men jag tror att blått skulle bli jättecoolt som tatuering… 🤔
Så kan det mycket väl vara, jag själv hade ju självklart valt burgundy bara för att jag är besatt, men det är ju du som ska ha den så ta det som du tycker känns bäst 🙂
Sen är ju inte huden vit som ett papper heller oftast så man kanske får tänka på vad som blir bäst på hudfärgen? har inga färgtatueringar så jag vet inte 🙂
#9 Nej precis… Det är så svårt att tänka sig vad som ser bäst ut på huden. Tror både skulle vara snyggt så jag får nog klura lite mer! :)
Jag hade personligen valt den lila. Har en ros som är ljusblå (verkligen poppande blå) som en del av min ena tatuering, och jag ska bygga ut den och då ska nästa ros vara i lila. Tror även att den lila hade varit snygg i ditt motiv.
Annars tycker jag du ska satsa på den mörkblå. Tror att om fågeln är brunaktig så finns risken att burgundyn drar åt samma håll och gör den lite murkig och "muddy". Tror det är bättre att satsa på en färg som verkligen står ut från det bruna istället.
#11 Har också en klarblå färg på en tatuering redan - det är också rosa i den så jag var lite tveksam till burgundy först, men det kanske skulle passa ändå. Sen sitter de på olika sidor av kroppen så det kanske inte gör något oavsett, haha :) Lila vore snyggt men jag är bara rädd för att jag skulle tröttna på den färgen… Gillar som sagt inte lila så mycket, även om mörklila är en grymt snygg färg i detta läge. Får tänka på saken! Kanske rådfråga tatueraren och se vad hon tror skulle bli snyggast 🙂
Vet du, du kan ju faktiskt få med alla tre! :D
burgundy för mig kändes rätt nice, men sen beror det nog lite på vad man själv tycker också, jag kanske tycker vissa färger är fina ihop medans andra kanske tycker det ser hemskt ut^^
#13 Sant! Fast jag tror det blir finare med bara en på just denna tatuering… Lutar åt mörkblått och är nästan helt inställd på det då jag tror det blir mest "neutralt" och går ihop med alla slags kläder fint. 🙂
#14 Burgundy skulle vara svinsnyggt, men känner lite som jag skrev i svar till #13… Har en dag kvar att klura. 🤪
Låter jättefint med mörkblått! :D
Haha, fattar precis hur du menar med att man vill att det ska matcha med kläderna. Konstigt nog visar det sig att även de mest udda färgerna på tatueringarna går ihop med det mesta, blir typ olika dimensioner de båda är på. ☝️
#16 Helt sant! Men jag tänker att detta inte är sista tatueringen så även om jag väljer bort fina färger denna gång så kan jag ju välja dem till nästa tatuering 👍
Hur blev tatueringen? :)
#18 La upp i en annan tråd! Tatueraren ändrade designen då hon tyckte att det skulle se mer "naturligt" ut med en vanligt flygande svala (tror även det var för att det skulle vara lättare för henne att hitta referensbilder). Jag litade på henne i alla fall då det är hon som är tatuerare. 😛 Blev supernöjd!

Körde på lilablått i blommorna och ångrar det inte alls. Älskar verkligen hur färgen ser ut på huden! 😃 Ska ta en ny bild så småningom… Denna är från första dagen :)