Nytagen septum
Gjorde min septum lite spontant igår, trodde jag skulle få en hästsko men fick en ring då det irriterar mindre tydligen.
Men nu är min fråga om jag kan ta bort "bollen" och vrida in den i näsan och om det är svårt att få dit bollen igen utan några verktyg?
Edit, får inte ha synliga piercingar i ansiktet på jobbet där av frågan 😛
Where you invest your love
you invest your life
Tycker det är himla olika det där. Har vissa bcr där det är dunderlätt att få dit kulan och andra där det är i stort sett omöjligt utan verktyg. Du kan inte gå tillbaka och be om en hästsko?
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Du kan vända in den, men det kommer inte vara särskilt skönt eftersom den är helt nygjord. Det kan göra svinont bara att snudda vid smycket, så var försiktig. Men får du in den så bör du låta den sitta inåtvänd tills den är läkt, för läkningen försvåras om du vänder in och ut på den hela tiden, fram och tillbaka liksom. En nytagen piercing ska ju lämnas ifred (förutom rengöring).
Och ja, bollarna kan vara lite svåra att få dit. Jag rekommenderar att du köper en liten tång (typ en pysseltång/klämtång från Panduro eller Clas Ohlson). Jag använder en sån för alla mina smycken för att det är så mycket lättare än att byta smycke med fingrarna och hålla på och pilla! ;)