Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 2026 ggr
neasfotografier
0

Plitor (?) i tatueringar

Tatuerade mig på låret och ena underarmen i februari så de är läkta sen länge. Men har märkt att jag fått några plitor

(inte säker på att det är det men vet inte vad jag ska kalla det)

i dem. Det kliar inte och de är inte röda, utan bara typ vita/hudfärgade.

Vad jag vet så har jag inte haft dem där tidigare utan har uppkommit nu efteråt.

Inte så att jag är orolig eller så egentligen utan vill mest bara veta om det är vanligt och om man kan göra nåt för att de ska försvinna? Är inte där och pillar en massa och smörjer med vanlig body lotion då och då.

Men de kanske försvinner?

För övrigt så kan de ju ha varit där förut också, bara att jag inte sett dem. Syns väl kanske mer när man har nån kontrast mot.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

VildaVittra
1

Det är inte tilltäppta talgkörtlar? Prova att trycka på en.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

neasfotografier
0

Jag har testat känna på dem och trycka på dem men de är inte alls som med talgkörtlar tycker jag. Haft såna under ögonen tidigare och de här känns annorlunda.
En mitt i tatueringen har som torkat ut också och så klåfingrig som jag är så vill man ju klösa bort det torra men är rädd att en del pigment från bläcket ska följa med då?

Karmatarerskanise
0

Riv inte på dom. För mycket riktigtkan det synas i tatueringen. Tror inte det har med tatueringen att göra. Tror det är plitar man kan få lite då och då var som helst. Jag får det både i tatueringar och på andra ställen.

neasfotografier
0

Ska låta bli. 🙂
De försvinner väl som med andra antar jag. Har inte kvar nån på underarmen nu såg jag.
Du har nog rätt att det är nåt man bara får var som helst och inte specifikt i tatueringar 👍

Karmatarerskanise
1

Men jag vet hur svårt det är att låta bli att riva när man känner dom 😃