Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 2046 ggr
[Tilde]
0

Svenskt motiv?

Jag vill gärna skaffa en tatuering med ett motiv på något typiskt svenskt då jag sedan 4 år tillbaka bor i Danmark och helt enkelt saknar Sverige… Gärna flora och fauna och det ska vara realistiskt. Ingen liten seriefigursviking eller svensk flagga, osv. 😛 Den ska vara i färg också…

Jag har några idéer men vill gärna höra vad ni hade gjort :)

molam
0

KAnske nånting med nattvioler? Vilken även är fridlyst i Sverige ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Kevsterrr
0

En antropomorfisk Dalahäst (headshot)? Haha jag vet inte, men det vore ganska nice enligt mig!😃

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

VildaVittra
0

Synd att det skulle vara realistiskt, för finns det något mer svenskt än kurbitsmålningar? 

En midsommarstång? En lussebulle? IKEA? 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Sabina]
0

Jag skulle precis säga kurbitsmålning,det är en av de mest svenska motiven jag känner till, liksom mina släktingar och vänner från andra länder.
Så även om det inte är realistiskt så är det väldigt svenskt 🙂

[Tilde]
0

#1 Hmm kanske! De är ganska söta i alla fall 🙂

#2 Haha njaa… tror jag skulle ångra mig väldigt snabbt (gillar inte ens hästar). 😂

#3 & #4 Ja kurbits funderar jag på ändå, det kan ju göras riktigt snyggt! Samtidigt vet jag inte var på kroppen en sådan tatuering skulle vara snygg… Ryggen vore nog bäst men jag har redan en tatuering på nästan hela vänstra skulderbladet. Revbenen kanske? Foten? 😃

Tack för alla idéer!

Haku
0

Blåklocka? :) fin blomma!

Surpan
0

Jag har svenskt/skandinaviskt trädgårdstema på min tatuering, har två pioner, en mal och en trädgårdssnäcka än så länge :) så mitt tips är att fundera på hur det såg ut där du lekte som barn, finns det några blommor eller djur som du förknippar med barndomsminnen?

/Surpan

ChristineL
0

Din landskapsblomma/-djur?

[Tilde]
0

#7 Harsyra förknippar jag mycket med min barndom faktiskt :) Ska fundera på fler saker.

#8 Då blir det mistel och rådjur :) Rådjur är i alla fall fint!

Surpan
0

#9 Harsyra kan ju vara fint! Och rådjur är fina. Rådjurshorn som sticker fram i en tuva Harsyra? eller ett rådjurshuvud med en krans av blommor?

/Surpan

[Tilde]
0

#10 Vill inte ha bara horn så det blir det ett helt ansikte i så fall :) Ska fundera på det, men jag har blommor i alla tatueringar och planerar att fortsätta med det, hihi