Tatuera inre underarmen
Ska snart boka tid för tatueringđ men Ă€r sĂ„ nervös att jag inte ska klara av smĂ€rtan! ni som har blĂ€ck pĂ„ inre underarmen, hur gick det för er? Ă€r det ett "ömt" stĂ€lle sĂ„ jag borde byta placering eller vad tycker ni?
För mig kÀndes det inte nÀmnvÀrt mycket, men smÀrta Àr sÄ individuellt. Jag tror nog att du kommer klara det utan problem.
Vill du ha blÀck pÄ inre underarm sÄ tycker jag du ska köra pÄ den placeringen.
Vissa tycker att det gjorde vĂ€ldigt ont, för mig var det med irriterande. SĂ„ lĂ€nge jag pratade med nĂ„gon eller nĂ„got sĂ„nt kunde jag lĂ€tt ignorera det. Ănskar dock att jag tog mer pauser och inte bara en dĂ„ jag satt lite över tvĂ„ timmar. Blev rĂ€tt trött i ryggen och kroppen efter ett tag
Medarbetare pÄ Skor iFokus
Jag har inte nÄgon tatuering men planerar inför min första som jag vill ha pÄ ovansidan pÄ min fot. Folk sÀger att det Àr ett av dom vÀrre stÀllena eftersom huden Àr sÄ tunn dÀr vilket gör mig lite nervös precis som du!
Men sen sÄ fÄr man ju tÀnka att man har ju valt den platsen av en anledning :) Hellre att man stÄr ut med smÀrtan nÄgra timmar och fÄr den pÄ den perfekta platsen Àn att vÀlja ett annat stÀlle som gör mindre ont i nÄgra timmar men som du resten av livet kanske tÀnker att du ju egentligen hade velat ha den pÄ första stÀllet du tÀnkte pÄ.
Sen fÄr man ju sÄklart Àndra sig med placeringar hur man vill men jag hade inte valt bort ett stÀllena pga smÀrtan :)
Och sen som #1 sa, det Àr ju sÄ individuellt med smÀrta!
Man ska inte vÀlja bort ett stÀlle pga att man tror det kommer göra ont. Sannolikheten Àr att det kommer kÀnnas obehagligt, men om det gör ont eller inte Àr vÀldigt individuellt. Det finns inget stÀlle pÄ kroppen som Àr garanterat smÀrtfritt att tatuera. SÄ hellre stÄ ut med smÀrta ett par timmar Àn att undvika tatueringen.
Sen Àr storleken givetvis av betydelse. Gör du en liten som gÄr fort hinner det kanske inte börja göra ont pÄ samma sÀtt som om du sitter i tre timmar och kör pÄ samma stÀlle pÄ kroppen. Min som sitter pÄ underarmen började göra ont runt 2a timmen, dÄ pga av att huden blir mer och mer irriterad och öm ju lÀngre man hÄller pÄ och skuggar och fÀrglÀgger runt samma omrÄde.
Underarm var bland det lÀttaste jag tatuerat. Lite ömt precis vid armvecket, men annars var det lugnt. Men sÄdant Àr ju individuellt som sagt .
/Rebecca
SajtvÀrd pÄ kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare pÄ fantasy.ifokus.se
Det Àr vÀldigt individuellt ja. Jag tyckte inte att det kÀndes alls faktiskt. DÀremot gör alltid lÀkningen ont tycker jag - och jag stÄr knappt ut med kliandet. Det Àr mycket vÀrre Àn sjÀlva tatuerandet.
Och jag tycker dom föregÄende talare att har man bestÀmt sig för ett stÀlle sÄ ska man hÄlla sig till det och inte Àndra sig för att man Àr rÀdd.
Om det gör ont sÄ Àr det vÀrt det och man kan bita ihop för sakens skull.
Glöm inte att Àta kolhydrater innan om det Àr stort.
#6 ja, usch, det dÀr kliandet! Hade nÀstan glömt bort det!
#7 Ja, visst Àr det hemskt! Sist kunde jag knappt sova för det kliade sÄ.
#8 min pappa kom pÄ en bra sak! Jag hade tatuerat vÀnster underarm pÄ insidan, sÄ jag fick bara klia med vÀnster hand! Det gick ju inte, men pÄ nÄgot sÀtt hjÀlpte det ÀndÄ! Lite placebo typ
Som mÄnga sagt Àr ju smÀrtan individuell. Tycker inte du ska byta placering av tattuering för rÀdsla av smÀrtan.
Fundera dÄ pÄ att kanske vÀnta med just den tattueringen om den Àr stor/ tidskrÀvande och kanske göra en mindre pÄ annan plats för att lindra oron?
Min syster har stora tattoos pÄ under armarna (inre) och hon tyckte handlederna var smÀrtsamma och det kan jag förstÄ ;)
har totalt glömt bort att svara i trÄden men tack alla för era svar!
tid Àr bokad och det Àr underarmen som gÀller!! inte sÄ nervös för smÀrtan lÀngre, det fÄr vara vÀrt det! men desto mer för kostnaden nu.. blev arbetslös frÄn Ärsskiftet och fÄr komma tillbaka först i april eventuellt eller söka annat jobb.. sÄ blir den för dyr kommer jag behöva skjuta pÄ det tyvÀrr :/
Nu sitter den dĂ€rđ och kunde inte vara nöjdare!!!
à h vad kul! FÄr vi se bild? :D