Örsnibb piercing infekterad/irriterad/stöts bort?
Gjorde hål i öronen för sex veckor sedan ungefär. (Med pistol, så var det sagt, och alla onödiga utskäll-kommentarer undanbedes, tack. Jag vet (nu) att det inte är att föredra).
Böt till dessa titan-ringar för en vecka sedan. Ena örat ser ut såhär nu, det andra också lite rött men inte fullt så mycket. Det gör inte ont alls, känns inte varmt eller bultande. Har kommit var ett par gånger sammanlagt sedan "start". Följt rengöringsråd noggrant, tvättar försiktigt med Laktacyd samt badar i koksaltlösning. Spritar händerna om jag mot förmodan rör vid dem.
Har svårt att avgöra om det antingen är normalt att det ser ut såhär ett tag och jag bara nojjar upp mig, om det är irriterat/infekterat, eller om det är tecken på att den börjat stötas bort? Kan inte säga att jag kan se att den flyttar sig men, sen har jag ju inte mätt heller precis och den ser mer röd ut över än under, så… Någon mer erfaren som utan att ge mig skäll kan säga vad de tror om situationen?
MVH
Pistolhål bråkar som fan. Bättre at ta ut dem och låta det läka. Ta om dem sedan hos en piercingstudio.
Det är mitt bästa råd, från egen erfarenhet.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Håller helt med #1
Tack för svar. Hur lång tid kan det uppskattas att man behöver ge kroppen att läka ihop dem innan den är redo för nya håltagningar?
2-3 månader