Pinigt juh..
Jag har på senare tid funderat på att tatuera mig och har funderat fram och tillbaka på vad det ska vara och vart på kroppen.
MEN, varje gång jag går in i en tatueringslokal så döööööör jag. Tusen pärmar och ngn bakom disken som snabbt frågar om man behöver hjälp. Då tappar jag andan.
Luktar det inte alltid lite speciellt i studios?
sen kan man inte begära om hjälp och få ritningshjälp och sen backa?
Man borde kunna låta dem måla med bläck och gå så en vecka för att känna efter…
hmmm….fegis Cilla har pratat..
De är väl klart du kan be dem rita upp något men sedan backa. Dem gör de för dig och om inte du gillar de eller inte vågar så är det din sak:) Så tveka inte för den saken, utan be dem om hjälp du..
Att komma in och välja bland alla deras böcker är inte de roligaste.. sätt dig hemma ist och kolla igenom på internet om du hittar något du gillar.. eller fundera ut något du gillar och be tatueraren rita din idee. Då blir de genast enklare än att sitta och puscha inne hos dem.
Jo de luktar lite specielt. De är väl färgen och att de måste vara kliniskt rent. Jag tycker de luktar gott;D
Men pressa inte dig själv utan ta de i din takt.. leta tills du verkligen fastnar för något och tveka inte att be om hjälp, de är det dem är till för. Jag lovar!:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Det finns ju så att man kan göra en tatuering som försvinner efter några dagar om man bara vill testa.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Låter som att du inte är riktigt redo!
Men gå till en studio och tala om hur det ligger till. Säg vad dina planer är och att dom får hjälpa dig med en skiss. Sedan kanske det är över din förväntan vad dom målat :)
Och självklart får du backa ur. Ingen kan ju tvinga dig. En tatuering är ju något som sitter där hela livet.
Där jag tatuerar mig betalar man handpenningen samtidigt som de ska rita upp ens bild. Antagligen för att dom inte vill rita en bild, ge det till kunden så att kunden sen kan göra den hos ngn annan.
#4 i ett sånt läge så kan dom ju alltid behålla bilden isf. om kunden vill fundera
Jo, men om kunden tar den och gör den någon annanstans kan de inte göra mkt. De kan inte gärna behålla bilden om man vill göra den :) Jag tar alltid med mig den för att vänja mig vid den och verkligen känna etfer :) Och man hinner göra det ca3-4 mån, för så lång brukar kön vara ;)
Självklart titar dom om bilden om man inte blir nöjd.
Det vore rimligt att betala en summa för skissen om man ändå känner ngt för den och vill ta hem den och checka läget lite till. Precis som Hera säger. Så får ändå skaparen creds för sitt jobb.
Jag är lååångt ifrån redo. Har kollat på tatueringar som bara ska sitta si och så lång tid. Men som har stannat kvar i årtionden så det känns inte som ett säkert kort ;)
Oftast blir jag ståendes utanför och tittar på alla pokaler, alla pärmar och alla som tittar på en får mig att få en panikångest attack.
#7 Alltså, det finns ju hos tatueraren sånnt dom "klistrar" på på huden, som dom oftast gör innan de börjar tatuera. Du kan ju be dem sätta på det. Kanske inte håller mer än någon timme, men så du hinner se lite.
ahaaaa…du ser hur insatt jag är…
På MTV så har dem tatueringsprogam ibladn har jag för mig, har snokat lite där och det ger en självförtroende.
Du menar inte Miami Ink. på 6:an?
Har inte 6:an
men skulle vilja ha!
Men det är möjligt att jag kan ha sett det hos killen, så jag ska aldrig säga aldrig.
Dem har en studio där en flintskallig kille jobbar och en snygg tjej?
hehe det låter som Ami och Kat från miami ink ;)
Precis :)
#11, inte discovery heller ? har för mig det går där med.

Båda gångerna jag tatuerat mej så har dom alltid gett en sista chans att backa innan dom sätter nålarna i huden
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!