Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 9635 ggr
Liss
1

Att de inte går?

Har ni någonsin velat ha en piercing eller tatuering, men att de inte gått pågrund av något.

Som tex med mig, jag ville ha en tungpiecing. Men kunde inte göra de eftersom jag har för kort tungband. Så då skulle piercingen blivit bredvid strängen och ALLDELES för långt ut på tungan.. så dem ville inte göra den.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Karmatarerskanise
0

Jag tror inte kan kan ha en industrial (om det nu var den som sitter "tvärs" över örat?) Mitt öra ser inte ut att passa till en sån. Är så litet eller vad man ska säga :P

Liss
0

Men de finns ju kortare stavar Hera:)

TacoBelle
0

Jag har velat göra en industrial länge men vågar inte för jag har extremt dåligt läkkött och har redan fått opererat örat en gång efter en vanlig öronkantspiercing (alltså uppe i brosket på örat).

[jenkass]
0

#3 ååå fy vad hemskt.. såg det på en dokumentär en gång men då hade jag redan hunnit pierca helix två gånger… Sen när jag skulle pierca tragus så var jag jätteorolig att det skulle skada örat

Karmatarerskanise
0

LisetteS; haha jo det vet jag, men kanten på örat är inte så pass bred så jag får plats med en stav :)

Stinko
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har inte varit med om det själv. Eller jo, på sätt och vis kanske, beror nog på hur man ser det.
Jag ville göra venoms i tungan (även kallade off-centre tounge piercings) men Tonni berättade om att han hade gjort det på en kund… Tredje natten hade killen vaknat av att han höll på att kvävas av sitt eget blod. Antingen båda eller en av stavarna i tungan legat och skavt mot större blodkärl under tiden han hade haft dom så att det sedan brast…
Han åkte som tur var in på akuten och överlevde…
Tonni ville därför inte utsätta mig  för det, men han sa att om jag absolut ville pierca venoms så fick jag gå till Fingal… Men nääe, jag är inte berädd att ta den risken - så jag gjorde en till piercing bakom den jag redan hade istället… 

Venoms:

(Bild stulen från BMEZINE)

Karmatarerskanise
0

Varför är det sånna bulor vid piercingarna? Och under? Och konstiga strängar under tungan ockå.. iiiisch

Stinko
0

Ingen aning, ser ut som levrat blod och massa gott, men jag vet inte. :)

Karmatarerskanise
0

Jag tycker det ser ut som bölder.. blää. Något liknande har jag aldrig sett. Och inte blödde jag så. Jäkla tur de haha

Stinko
0

Ja, det gör det.. Mysigt, den där vill man slicka i munnen va! >_<

Ceciliaolucifer
0

nu rörde det sig i magen på mig.. usch..
Stinko - visa bilder på din tunga, Har själv funderat på att göra en till :)

fettmedkevlar
0

Tonni i Luleå piercade mig i tungan, han är enligt mig en bra piercare. Är mycket nöjd med hans verk, dock kunde piercingen fått vara lite längre bak.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Stinko
0

Ja, han är duktig tycker jag. Har dock inte mycket erfarenhet av hans verk… Men har varit med andra jag känner där många gåner. Annars är det Marie som brukar pierca mig då jag går dit.

Liss
0

Men gud, vilken härlig bild:S *blööH*

Men de är ju många som har venom i tungan.. så att de skulle bli sådär på alla .. neeh! finns många som lyckas. Men jag kan förstå att du inte ville när du hörde om de där!:( Skulle inte jag heller.