Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketterpiercingarläkning-och-eftervårdideer-och-tips
Läst 1136 ggr
Emeb8080
0

Problem med Daith. Röd bula försvinner ej

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

HEJ
Jag gjorde för 5 månader sedan en daith. Den läkte som den skulle men efter ett par månader fick jag en röd och öm bula, inget var eller så. När jag rörde lite mer vid den började den blöda. Den försvann i princip helt men har nu sedan 2 veckor kommit tillbaka och är nu större. Är det läge att ge upp sin piercing? Någon annan som varit med om detta?

KentHjärta
0

Brosk kan vara otroligt svårläkt, kan ta år och även då fortfarande krångla. Det är helt enkelt hur länge du vill och orkar underhålla den. Tog industrial när jag var 14 (är 22 idag) och minns att den kunde börja krångla helt random väldigt långt efteråt. Är lite väl envis med alla mina smycken så höll ut och gjorde rent. Har inte haft problem med den på flera år nu.

Karmatarerskanise
0

Det kan tyvärr vara en keloid. Dvs ärrvävnad som växer.

litettrassel
0

Hej!

Det där är en irritationsbula, ringdiametern är för liten och sätter ett för stort tryck på området. Ser även ut att vara piercad lite längre ut än det som skulle varit en optimal placering.

hohaaa
0

#0: hade så när jag gjorde näspiercing, men den försvann efter ett tag, jag tror det går bra så länge du tvättar den varje dag morgon och kväll med alkohol. Om du inte har alkohol att tvätta med funkar vanlig sprit som man dricker

Karmatarerskanise
1

#4: nej INTE alkohol.

Tvätta 4-6 gånger om dagen med ljummen koksaltlösning. Blöt en ren bomullstuss och håll mot /omkring din piercing i 10 minuter åt gången. Gör detta i en till två veckor så brukar problemet ha börjat avta.

hohaaa
1

#5: varför inte alkohol? jag hade det och det funkade jättebra