Tungpiercing, ska den se ut såhär?
Ska den se ut såhär? Gjorde Tungpiercing för ca 4 dagar sen/17 april 2021. Den har en röd fläck typ och undrar om den kommer försvinna och om det ska se ut så. Och hur ska jag tvätta den? Har använt vanlig flour skölj men vet inte om det är det man ska ha. Min kompis gjorde den på mig hemma så har inte fått några råd från en riktig piercare. Och hur. vet man om den är infekterad?
- Redigerat 2021-06-19 20:59 av Karmatarerskanise
#0: Det här är inte svar på din fråga men jag kan inte vara tyst. Jag tycker det är rent idiotiskt att pierca tungan själv. Det kan gå riktigt illa, t ex kan man skada nerver i tungan, sticka i ett blodkärl som kan ge en svårstoppad blödning eller få infektioner som kan leda till blodförgiftning om man inte använt sterila instrument. Idioti att inte vända sig till en skicklig piercare!
Du vet heller inte ens hur du ska sköta den?!
Jisses, ta ut, skölj med saltlösning flera gånger om dagen (speciellt efter måltid), låt läka och gör den hos en studio i framtiden. Var rädd om din kropp.
Jag har själv piercad tunga, så inget hat emot den typen av piercing.
// Harley
- Redigerat 2021-04-21 20:42 av Herveaux
Jag har ingen kunskap alls om detta men du ser ju ut att ha någon konstig beläggning på tungan så jag skulle definitivt ta bort den och vänta tills tungan ser mer normal ut.
/Maria
Riktigt dumt att låta någon outbildad pierca tungan i en icke steril miljö.
Gå till en piercare och låt dom titta och ge dig information!
#0: ja, den läker o då e den lite sån, min va oxå så några dagar