Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: frågor-och-svar
Läst 9664 ggr
tokage
0

Det här med igenväxta hål i öronen..

Jo jag har lite funderingar kring det. Jag har dragit ut 2 helix, det ena var av misstag, hehe. Tappade örhänget och märkte det för sent…

Men iallafall, när hålet har växt igen, så blir det ju som en "kula" i hålet. Kommer den försvinna med tiden? För i det enda håret är kulan ganska stor (därför jag tog ut det örhänget). Jag skulle vilja ta om helix, men vill inte göra det föränn "kulorna" är borta, kommer jag att ha de i öronen för alltid eller försvinner de med tiden? :)

Liss
0

Jag är inte alls duktig på de där, men jag har också haft kulor i öronen. Fast nere i öronlobben. Dem försvann med tiden och de gick bra att pierca igenom de också. Tror att de kan vara att jag just piercade mig igen som dem försvann.. De brukar en piercare kunna fixa iaf:) så du kan nog göra om dem.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

bubbelbubbel
0

det är väl broskknölar ?
jag TROR dom försvinner med tiden, när brosket lagt sig på plats eller nått sånt, iaf har inte jag några kvar. :P

Liss
0

Jo, de är broskbildning. Och som sagt försvinner de med tiden eller om man gör om hålet.

tokage
0

Okidoki, då vet jag :)

juliapettersson
0

Jag har igenväxta hål i örsnibbarna, det blev knölar efter dem och de har inte försvunnit (var massa år sedan).

Liss
0

Ja, mina var kvar i flera år också.. men dem försvann till slut iaf. Men som sagt, kan vara för att jag gjorde hål igen.. och nu har jag ju även töjt, så nu finns de inget av de kvar.

SaraC
0

De flesta broskknölar försvinner inte av sig självt. Vill man då ha bort dem så är det till att gå till farbror doktorn och det får man betala en liten peng för.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Liss
1

Ja, mina försvann iaf.. pratar bara efter egna erfarenheter.. Och man KAN pierca sig igen dem eftersom dem ändå försvinner.. Så var de för mig:)

SaraC
0

Ja man kan säkert pierca igenom dem. Men de flesta blir kvar hela livet, sen är det ju olika hur mycket de syns. En del känner man ju bara.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar