Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettallmänt
Läst 1148 ggr
lisette
0

hur kändes det för dig?

när du berikat din kropp med piercing/tatuering etc, hur har du då reagerat? vad har du känt?

AnneN
0

Lyckorus, glädje, varit nöjd över mej själv. Får definitivt en rejäl kick av det =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

lisette
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag tycker det är helt underbart att åsamka min kropp lite smärta, som jag SJÄLV bestämmer över.

när jag gjorde tatueringen i svanken rann svetten om mig, det gjorde så ont så ont. men det var en underbar smärta. jag satt och hade orgasmliknade känslor i hela kroppen.

jocke, min tatuerare satt och skadade på huvudet och tyckte inte jag var klok i huvudet.

Liss
0

hehe.. jaa, de var en kick, de var kittlande skönt ibland. Men jag tyckte dock inte de gjorde specielt ont. Den i svanken gjorde ont över ryggraden men smärtan var inte hemsk. Jag vart stolt över mig själv.

Efter den i svanken och jag åkte hem, släppte jag allting. Hade gått och spänt mig hela dagen (första tatueringen) så då fick jag en chock. Låg och darrade i sängen och kallsvettades. Men de gick över efter ett tag:P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Karmatarerskanise
0

Alltid nervös innan, fast jag vet att det inte är farligt :P Efter är jag såååå glad!

[jenkass]
0

Som ni nämner ovan, en kick! En underbar känsla. Nöjd och glad efteråt. Vilket leder till ett beroende så man har ju dragit på sig mer å mer.. :P

SaraC
0

Känner mig alltid sådär härligt pirrig innan, efteråt blir man glad :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

CBA
0

Aldrig nervös innan bara otroligt förväntansfull…

Under tiden är det en otrolig känsla…

Efteråt är jag stolt och vill bara visa upp mitt nya smycke för alla och planerar direkt nästa…

När jag hade gjort mitt katthuvud på ryggen fick jag feberfrossa när jag kom hem och låg nerbäddad i sängen resten av den dagen :oD
Undrar hur kroppen kommer reagera när jag gjort men hela överarm…

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

bubbelbubbel
0

jag har ju aldrig tatuerat mig, men efter alla piercingar så släpper ju alla spänningar och det känns ju bara sååååå bra. och man blir glad och lycklig och stolt. och vill visa alla :D

[Saiva]
0

Håller med #8! Alla spänningar släpper och jag får ett endorfinrus! :oD Mår så jäkla bra efteråt.

Sen så blir det liksom ngt nytt. Något att ägna sig åt (ta hand om piercingen/tatueringen), någonting fint. :o) Ingenting går upp mot en liten piercing när man mår riktigt dåligt en tid. :o)

Hehe, så blev jag också efter min tatuering i svanken. :o) Var kolugn hela dagen tills jag kom hem på kvällen. Då fick jag blodtrycksfall(eller ngt liknande) och fick lägga mig ner på golvet en stund tills det lugnat ner sig. :o)

isnornin
0

ja du, min första tatuering var inget… men den andra oj oj aj jag bet mig i tummen;) navel percingen var inte skön, pga jag har blivit opererad, blintarmen…

MVH Isnornin

Liss
0

#9 Hum.. undra vad de beror på då.. för om du var helt avslappnad innan har de kanske inget med att jag gick och spännde mig innan. Eftersom de var samma sak utav de:P Men visst tusan var de jobbigt att sitta någonstans då;)

Karmatarerskanise
0

Att man kan bli svimmfärdig efter man har piercat sig eller tatuerat sig beror på att man har varit nervös och spännt sig innan. Det är när allt detta släpper som man kan bli snurrig.

Liss
0

Jo, men 9:e sa ju just att de INTE var för att hon/han spännde sig? Hon/han var avslappnad hela dagen innan?:)

AnneN
0

Man kan nog spänna sig utan att man själv är medveten om det

_**/Mvh Anne

Karmatarerskanise
0

Jag tror att alla spänner sig lite, även om man inte tänker på det. För det är ändå ngt speciellt som man ska göra. Hade hon inte spänt sig innan hade hon inte fått blodtrycksfall ;) Det får man inte utan anledning :)

Karmatarerskanise
0

Kan iof ha att göra med att hon inte ätit och så också. Men eftersom det var samma dag som hon tatuerade sig så tror jag det har med de att göra.

Liss
0

Jo de är sant..
De var ju min allra första tatuering och jag hade bett mamma säga de samma dag. Jag ville inte veta vilket datum vi bestämmde:P Så på morgonen när vi åt frukost sa hon åt mig att vi skulle åka ner på stan och göra nått speciellt som jag väntat på. Och då förstod jag efter ett tag.. spännde mig massor och mådde pyton precis innan eftersom en kille låg bredvid och skrek när han tatuera sig på skuldran:P

Hihi, skrattade endel åt honom efteråt (förlåt;)) för de gjorde inte alls ont att tatuera sig på ryggen eller skuldran, bara på ryggraden. Men jaa sen släppta de när jag kom hem såklart, för de var ju inget med det.. och då var jag som sagt tvungen att lägga mig i sängen på sidan för att jag darra och svettades och var jätte snurrig i huvudet:)

Karmatarerskanise
0

Det enda jag kände när jag tatuerade mig, eller som jag kände efter, var att jag var trött. Blev inte snurrig.

Snurrig blev jag däremot efter jag hade piercat tungan hehe. Måste ha varit mycket mer nervös inför de :P

AnneN
0

Efter tatueringarna har jag bara känt mej lycklig och lätt som en fjäder, men efter piercingarna har jag vart yr den i tungan för att jag var nervös och den i läppen för att det hade gjort så ont då han var tvungen att ta nytt grepp om nålen efter första hudlagret för att jag hade seg hud med ärrvävnad

_**/Mvh Anne

[Saiva]
0

Kan man vara spänd utan att veta om det själv? För både tatueraren frågade om jag inte vr nå nervös för det syntes ingenting på mig. Och jag kände mig fullständigt avslappnad. Inget speciellt liksom. :o) Jag sa det också. "Varför är jag inte nervös?! Jag trodde jag skulle klättra på väggarna nu!" Han bara skratta. :o)

Kunde resa på mig direkt när han var klar också utan yrsel eller ngt.

Men jag skulle ju kunna tänka mig att jag kanske var spänd mentalt eller ngt. Och att det sen släppte på kvällen. Eller jag vet inte. :o)

# 17 Haha, jo det blev till att lägga sig på sidan! ;oD Och att sitta längst ut på stolen… :oO

[Saiva]
0

Jo förresten så hade jag ätit och druckit bra under förmiddagen. :o) Lite häftigt att man kan spänna sig så mkt att man får blodtrycksfall utan att man märker ngt. xoD

Liss
0

Ja, jag kunde också resa mig upp utan några problem efteråt.. men fick ta en liten paus i mellan också. Min tatuering tog liksom 3-4 timmar.

Karmatarerskanise
0

LisetteS vilken av dom tog så lång tid?

Liss
0

Den stora på ryggen såklart:) tror de var 3½ timme eller något sådant.. men en liten paus när hon gjort konturerna.