Tatuera magen
Jag skulle vilja tatuera mig på höftbenen ungefär. Typ längst ner på magen eller hur jag ska förklara. Eller så skulle jag vilja tatuera mig på sidan av magen/ryggen.
Vad händer med tatueringen om jag skulle gå upp eller ner i vikt eller om jag skulle bli gravid. Töjs tatueringen ut då? Återgår den till det normala efter graviditeten?? någon som vet?

tatueringar brukar oftast spricka om man går upp i vikt. vad jag vet så drar dom inte ihop sig.

Jag är gravid och har min tatt här (bild) En bit av tatueringen är mitt i håret, så den är jäkligt långt ner på magen. Har en vän som har på exakt samma ställe som mig, och hon är gravid med sitt andra barn. Hennes tatuering fick lite bristningar i sig på sidorna, och det syns inte om man inte vet att de finns där. eftersom att både och och jag ha "lite extra" på våra magar så är inte risken för oss sås tor att de spricker så värst mycket. Men det är risk att om man har tatuering på magen att de spricker under grav. och kraftig viktuppgång. ner i vikt ingen skillnad. efter grav så finns ju bristningarna lvar, men ihopdragna. Jag kommer att dokumentera mitt magväxande med min tatt här. Så om du orkar vänta ca 7 månader så får du se hur min bilr :P
Du skriver att du vill göra på höftbenet, jag har mina stjärnor precis i kanten av höftbenen, är det där du menar? de är på kanterna kompisens sprack.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

#1 de kan dra ihop sig efter grav, men finns fortfarande kvar dock…
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Visst finns det risk att den töjs ut och blir förstörd, men det beror ju helt på hur långt ner den sitter och hur långt ner just din mage växer. Likadant hur pass förstörd den blir om den blir det, kan ju bli så det är lätt åtgärdat eller svårare.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Huden är otroligt elastisk, de är ju därför vi kan bli gravida.. men som sagt så kan de bli bristningar, men de får man ju ändå oftast. Så de enda är att de blir bristningar i tatueringen.
men en bra tatuerare kan fixa till det också.
Så enligt vad jag vet och hört så förstörs den INTE!
Kan även berätta att en vän till mig har tassar från höften och uppåt precis som jag (vi tatuerade oss lika när vi inte ens kände varandra) Och hon har fått sitt första barn nu.. dem är precis som vanligt.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#5 Jo, men när du är gravid växer magen (och andra kroppsdelar) onaturligt fort, så ibland hinner inte huden med. Har sett massor med förstörda tatueringar efter graviditet, men de har som sagt haft sämre placering (mer på magen) Fast när jag menar förstörd, så menar jag sprickor i tatueringen, så vi kanske menar samma sak :)
Joo, bristningar är väl sprickor i huden?;) och som sagt, de går att fixa till igen. Bra tatuerare kan täcka ärr med mera, så även bristingar.. och de där är säkerligen individuellt det med. Beror nog på hur mycket man växer och vart exakt man har den.
Tjejen jag tänkte på hade ju ändå tassarna upp till naveln, de är väl ett rätt utsatt område.. men dem är lika fina nu:)
Jo men det var ju det jag skrev ;)
Sprickor/bristningar i tatueringen innebär ju att den blir förstörd, men inte att det inte är möjligt att fixa! :)

Måste bara berätta en liten historia om en god vän till mig.
Hon har aldrig vägt runt 115-120 kg och hade en stor sol tatuerad runt navlen. Sen en dag bestämde hon sig för att gå ner i vikt. Hon lyckades och gick ner till runt 80 kg. Detta gjorde att hon hade väldigt mycket överflödigt skinn som bara hängde så hon fick göra en opration för att få bort det och göra en ny navel. Läkaren sa att det inte skulle bli några problem med tatueringen och att det skulle se bra ut. När hon vaknade hade hon en jätte fult ärr på magen och halva solen var borta. Så nu ser hennes mage ut som en jätteful soluppgång istället.
"Chaos is a friend of mine."

Alltid menar jag:P
"Chaos is a friend of mine."
#9 hahah.. förlåt men de lät lite roligt. Men förstår att hon vart sur när hon vakna.. men de går ju säkert att fixa de med. Bara hon går till en bra tatuerare så:)
#9 usch stackare :(
Fast jag hade juh gärna gått ner odm kilona och fått väck skinnet. Men de e juh dumt att dom ska säga en sak och så vaknar man och saken är en hel annan :(
Hon kanske kan fixa de sen?
har själv delfiner runt min navel.
Väldigt fula nu om jag får säga min mening ;)
Vägde runt 60 när jag gjorde den och väger nu 110.
Så jag får väll se hur snygg den blir när jag gått ner i vikt. hihi.
jag har en på sidan, från under bhkanten till ner på halva låret, fast alltså på sidan, typ under armen… den blir ju lite utdragen om man går upp i vikt antar jag, men har itne haft barn eller gått upp nå många kilon sedan jag skaffade den så.. men jag tror inte det gör nåt så länge man inte har en kub eller nåt sånt..?
#14 fin :) eller snygg kanske det heter :P
#15 tack så mycket, har inte ångrat mig en sekund, gillar den verkligen :)

min tatuerares före detta har varit med på omslaget till tattootidningen som ges ut i sverige. hon har en stor tatuering från höften upp på sidan av kroppen. när hon var gravid hände ingenting med tatueringen!
det är så olika från person till person vad som händer.
min tatuering har blivit större =O ;)

det finns ju flera tatueringstidningar som ges ut i sverige, 12 st varav två med svensk text..
Jag vill väldigt gärna tatuera mig på skuldran. Men eftersom jag alltid vetat att jag vill gå ner en hel del i vikt och just nu håller jag på så väntar jag så det inte blir en massa lös hud och tatueringen blir förstörd.

#18 svensk text. scandinavian tattoo magazine tror jag den heter.
#21 Oj, de var ingen liten tatuering de:)
Ja den var stor den :)

visst är den snygg? o som sagt, hon har varit gravid o det har inte förstört hennes tatuering.

# 19jag har en tatuering på skuldran som jag gjorde innan jag gick ner i vikt (26kg) och den ser lika dan ut nu som då.
Går man ner i vikt tror jag inte det är några problem, men går man upp kraftigt i vikt kan den lätt bli förstörd.