Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 2937 ggr
Karmatarerskanise
0

Dum kommentar?

Har du någonsin fått en dum kommentar eller åsikt om din tatuering?
Jag har nog fått någon kommentar över nätet en gång.

[jenkass]
0

nope, och skulle jag få det så skulle jag inte bryr mig, mina tatueringar är mina och jag har valt dom av en anledning…

Telefonkontakt
0

Jag blev överfallen av några småAFA i höstas när det var en liten sammandrabbning med punkarna. Jag var med en av "punkarna" då och afa slog ner mig och när de såg min strebersskalle så sa en "nej, strebers är bra, hon är cult." och så gick dem

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Liss
0

hehe, neeh inga dumma komentarer. De enda jag reageratpå är att när dem ser tassarna säger dem "åh så söta" och när dem ser den i svanken säger dem bara "Oj vad stor!":P lite snopet..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

SaraC
0

Nej..

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

AnneN
0

Jepp jag har fått höra massa olika kommentarer om mina tatueringar, oftast possitiva men endel negativt också

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

WesthKiowas
0

Ja, massor speciellt från gamla tanter på affären. De tror inte att de hörs när de väser till varandra att titta på henne hur hon ser ut! Sen rynkar de ogillande på näsan :) Jag bryr mig inte men har vid ett tillfälle svarat att du är inte så fager själv!

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

skrellet
0

min lärare tyckte att alla som har många tatueringar är eller har varit någon sorts ligist, knarklangare, eller annan slum. men man "kan ju ändrat sig". då blev jag riktigt sur att sånna fördommar finns.

AnneN
0

Haha kom just å tänka på en personalfest vi hade på ett av mina gamla jobb… Hade förfesten hos våran chef som aldrig hade sett mej i annat än lånärmade tröjor så då hade jag linne på mej så tatueringarna syntes… Han var rätt full redan då vi anlände och lyckades kläcka ur sig komentaren att tjejer som har tatuering är bitchiga!

Kan meddela att han hade glömt bort allt det på måndagen på jobbet och tyckte det var väldigt pinsamt alla roliga saker han sagt och gjort under festenRäcka ut tungan

På det jobbet hade vi världens snällaste, roligaste chef =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

lilin
0

Då måste jag berätta.

jag var och handlade för några år sedan och träffade på en liten unge som glodde o glodde, varje gång hon gick förbi.
Jag hade varit i affären en bra stund, så stötte jag på henne med hennes mamma.
Hon börjar dra i tröjan på sin mamma och utbrister
"där ser du !!!!! det är en bildertant!!!"

snopet om mina vackra gaddningar

kram

[jenkass]
0

#9 haha nä men det var väl ändå ganska gulligt ;)

Karmatarerskanise
0

Ja det var ju gulligt :)

Zandra---83
0

Jag har inte direkt fått några dumma kommentarer om mina, det är mer jag som är lite missnöjt med min sista då den verkar fått bristningar.

Sen är det inte många som ser vad dessa betyder och det känns som många känner sej dumma över att inte se vad det betyder så de vågar inte säga så mycket (det känns i luft att det känner sej dumma ;) ), men jag kan inget annat än lugna dom och säga att det är meningen att ingen ska se vad de betyder, då det handlar om mina känslor jag hade förr och berättar lugnt vad de betyder. Då känner de sej mindre dumma. ;)

Så har inte fått några illa menade kommentarer och skulle jag en dag få det så bryr jag mej inte då det som sagt visar vad jag kännt.

Liss
0

#12 jag är väldigt nyfiken på hur dina tattoos ser ut zandra.. skaffa dig en kamera snart;P

Zandra---83
0

#13 Jag hhar kamera, men jag måste hitta sladden till den som försvann i flytten. Jag ska göra mitt bästa för att hitta den, sen har jag aldrig laddad över bilder någon gång, men får först försöka hitta den under helgen sen får jag se om jag lyckas få över bilder och så. Vill gärna visa er då allt är lättare att berätta med bilder.

Liss
0

Jo, bilder säger ju mer än tusen ord;) Och de är nog bara att sätta i sladden så kommer de upp ett alternativ på datorn hur du vill öppna den.. så är de bara att flytta bilderna till dina bilder eller något sådant.

Zandra---83
0

#15 Okej. Jag ska ta ich kolla och leta imorgon, nu är det för mörkt så får jag se vad som händer. :)

Zandra---83
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag hittat allt till kameran. Jag vet hur allt går för jag har aldrig laddat över bilder, men det märks hur det går. ;)

Detta är den första jag gjorde. Ska ta kort på den jag gjorde nu senast också, men jag har dåligt med lampor så det är för mörkt nu, men får se vad jag hinner med imorgon medans det är ljust.

Blev lite dumt namn på den, men men. är efter första bilden som jag hade på kameran som var till för ett make up jobb. ;)

Denna kommentar har tagits bort.
bejtedejte
0

Jag har bara fått en pinsam kommentar.. har ju en råtta tatuerad på magen (till minne av en av mina älskade råttisar). Så när jag var hos gynekologen så undersökte han mig "där nere" och sedan skulle han trycka på min mage för att se att den inte var svullen.. så han såg ju tatueringen och sa "vilken fin mus du har"…. Smått pinsamt blev det när både han och jag kom på vad han hade sagt… läkaren var i 25-årsåldern också.. ;)

[jenkass]
0

hahaha

Liss
0

#19 hahahah! jag som har dålig humor tyckte de var skit kul:)

Karmatarerskanise
0

bejtedejte; hahahaha klockren ;)

bejtedejte
0

Jo nu i efterhand är det kul att kunna upplysa om "faran med tatueringar" :P Då var det inte jättekul.. haha. :D

[jenkass]
0

måste bara berätta om min pappas tjejkompis…. Båda vi älskar tatueringar å brukar alltid visa våra "senaste" för varann när vi träffas… Å så hade hon gjort något kinesiskt tecken på benet.. Å jag fråga "vad betyder det då?" och hon svarar "GRIS!" jag o min syrra asgarvar… :P Sen visade det sig att det var hennes stjärntecken i det kinesiska horoskopet :P Rätt coolt tycker jag

Liss
0

#24 Haha.. ja jag skulle nog me börja fundera. Jag är visst "hund" om de där stämmer.

Sandra
0

Jag har fått en dum kommentar. En kille på mitt jobb fick nys om att jag hade tatuerat mig i svanken så han ville se. Han sa bara: Ja, den va väl fin. Men du ser den ju inte så varför har du den på rumpan?
Jag vet att om jag skulle tatuera nåt på min underarm så jag ser den varje dag, då skulle jag tröttna. Men nu när jag inte ser den… så tröttnar jag aldrig. Den är ju till för att min kille ska få se nåt fint… så han slipper stirra på min fula rumpa ;P

Liss
0

#26 haha.. de var ju också ett argument "så an slipper se…":P
Måste iof säga att den på magen/midjan tänker jag inte på.. de blir en del av en själv efter ett tag.. så tröttnar gör man nog inte.. de är inte som kläder precis:)

V-lang
0

Den absolut sjukaste kommentaren jag fått var från en arbetskollega som frågade om inte JAG var för gammal för att ha tatueringar Förvånad Men Hallooo vadå för gammal!!!! är det åldersgräns uppåt nu också Fundersam

Karmatarerskanise
0

#28 Haha, undrar om den människan tror att en tatuering går bort med åldern ;)

Liss
0

#28 De där hör man faktist ofta.. de är många som säger så till min mor. Hon fyller 50 nu i april och har tre tattoos. Skaffa dem rätt så sent också.. någon gång i 45 eller så.. men förstår inte alls varför de ska vara skillnad. Ibland tar de lite tid innan man vet och vågar helt enkelt. Desutom vart de väl inte så "känt" fören senare heller:)

V-lang
0

#30 Nej precis, sedan tycker ju jag att om man gör det när man är äldre så är man ju väldigt säker på att man inte ångrar att man gjort den…och sen så har ju kroppen redan förhoppninsvis redan hängt ner sig klart *ASG* Sen sa tatueraren att det blir vanligare och vanligare att äldre människor kommer in och tatuerar sig nu en vad det var förr.

Liss
0

#31 Jo, som sagt är de mer populärt nu överlag med tatueringar.. så klart flera åldersgupper kommer till då. Och som du säger, är väl bara bra att man tagit lite tid på sig så man verklige vet att de är vad man vill:)

Frida
0

Kan inte minnas att jag har fått några dumma kommentarer men i början var det många släktningar som frågade om det var en häst jag hade. Då kände man sig lite sårad att de inte kunde se skillnad på ett huvud från drake och en häst.

Det roligaste jag har hört var nog när mamma hämtade mig och kompisen från tatueraren när vi precis fått våra tatts gjorda. Hon sneglade lite snett på mig med ihopsnörd mun och sa "Det räcker nu va?" Till saken hör att jag bara någon månad tidigare hade piercat naveln. Jag hade rätt roligt åt henne och fick anstränga mig för att inte skratta.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Karmatarerskanise
0

Tramptass; ja föräldrar kan vara så söta så ;)

Liss
0

haha, som tur är har inte min mamma vart sådär.. eftersom hon själv skaffa tatueringar då hade hon inget att säga imot:)

Dock är hon väääldigt kritisk mot mina piercingar. Har inte ens sagt att jag töjer till 8 mm nu, för hon sa att 4 mm kunde räcka.. annars är de fult!:O Och till henne berättar jag allt annars. hehe

V-lang
0

Hehehe jag har sagt åt Emma att det är fult ;)

Liss
0

Mm.. jag hörde de av emma för ett tag sen. Dumma Lottis!;P De är väl inte så stor skillnad.. bara de dubbla;)

lisette
0

"det är ute med soltatueringar" trodde jag skulle strypa mitt ex's lillasyster. gör man en tatuering för att ngt är INNE då är man ute på hal is.

Liss
0

#38 haha.. jaa de var en rätt "rolig" komentar måste jag säga..

lisette
0

ganska idiotisk tycker jag. :D

man måste tänka över sin gadd ordentligt, det hade jag gjort med den tatueringen.

Liss
0

Jo absolut. Som du säger så ska man inte gärna tatuera sig för att något är "inne" eller "ute", de är inte kläder utan något som sitter där för jämnan.
Klart man tänker efter innan man gör en tatuering, eller iaf jag. Och inte har jag haft några tankar om att de skulle vara inne;P

CBA
0

När jag var med min ena son på simlekis en gång så var vi omklädningsrummet och skulle byta om när ett av de andra barnen sa till sin mamma -Titta hon har en katt på ryggen!
varav mammam svarar - Ja FY vad äckligt och rita på sin kropp! med en dålig teaterviskning.

Jag trodde jag skulle strypa käringa rätt upp och ner men nöjde mig med att ge henne en rätt syrlig blick som sa mer än tusen ord.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Liss
0

#42 Tycker de är såå otrevligt med folk som inte kan hålla sina elaka åsikter för sig själva. Sånt där är oerhört personligt, så de behöver man INTE drälla omkring med när personen de handlar om hör åtminstone.

Man kan ha olika åsikter, men behöver inte bete sig illa och elakt för det:)

CBA
0

#43 Jag såg totalt rött och fick bita mig i tungan för att inte skälla ut käringa efter noter. Jag ville inte göra det iom att det var barn runt omkring men hade det varit ett annat tillfälle… >o(

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

mjioo
0

det enda jag hört om min stjärna är att det är så vanligt motiv och jagborde valt nåt mer personligt.. men jag tycker det är sjukt snyggt med sjärnor och stället jagvalde att tatuera den på(midjan) kändes väldigt eget. jag hade ju inte tänkt att det skulle bli den enda tatueringen så det är skönt att börja med nåt enkelt.

paivi
0

Jo, hur ofta som helst - men who cares??

LinaN
0

Jag har fått ett par kommentarer om min tatuering på armen.

"Varför har du fantomens märke för?" litet sådär lagom sniket och grinigt.

Då har jag svarat, jepp, jag är hård mot de hårda. Sedan lämnat diskussionen därhän. och sen har jag fått höra

"Är du nazist eller?"

Då har jag lugnt o sansat förklarat att jag har en Ginfaxe, en gammal galderruna från vikignatiden för mod och styrka, och den har ignet som helst emd den nazistiska-svastikan att göra. (jag skiljer på svastika och nazistisk-svastika)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.