Öronhänge gör ont!!!!!
Jag tog hål i öronen i augusti och hade mina läkaröronhänge i 8 veckor. Sedan bytte jag till äkta silver och har haft dem fram till nu. Jag tog med pistol och upplevde det som bra. Jag har rengjort dem varje dag när jag hade läk öronhänge och sen när jag bytt har jag tagit av dem och rengjort nån gång i veckan. Men idag skulle jag ta av dem och det ena gick jätte bra. Medans det andra gjorde JÄTTE ONT!!!!! Men sen försökte jag att sätta i det igen och för det första gjorde det RIKTIGT ONT!!!! Men sen fick jag inte ens igenom öronhänget. Det var intr Heller så smutsigt utan det var bara lite ljusgult på örhänget. Jag förstår inte, är det infekterat eller vad händer? Vad ska jag göra
Tyvärr vanligt problem nör man går och får det gjort med pistol och inte hos en riktig piercare.
Håll det rent och låt det läka och gör sedan om det hos en utbildad piercare.
Tvätta med koksalt varje dag och låt bli att pilla och ta ur örhängena i onödan. Var noga med att ha rena händer när du rör örhängena.
Om man tar ur och sätter i smyckena hela tiden så irriterar man bara hålen, så tvätta med koksalt men låt dom vara ifred annars.
Att det gör ont kan bero på att hålen inte hade läkt ordentligt när du bytte örhängen, så att du kanske fick ett sår. Kan även vara infektion eller bara irriterat.
Som #1 säger är det vanligt med komplikationer när man tar med pistol. Går man till en ordentlig piercare så har den bra kunskap, och kanylen gör fina hål. En pistol krossar vävnaden och är inte lika steril.
#2: men jag måste ta ut mina örhänge ibland för att rengjöra dem för annars blir det jätte äckligt där under, och finns det ingen möjlighet att få in öronhänget igen?
#3 Det kan vara så att det ”äckliga” är var eller sårvätska som kommer för att hålen är irriterade. Om jag var du så skulle jag låta örhängena sitta kvar och bara rengöra med koksalt. Du kan även försöka doppa hela örsnibben i ljummen koksaltlösning ett tag.
Blir det inte bättre snart så skulle jag gå till en erfaren piercare och be om råd. Kanske kan du få hålen att läka, kanske är det bättre att låta dom växa igen och sedan göra nya hos någon som vet vad den gör (med kanyl).
Vad har du för örhängen i nu? Plupp eller ring? De sitter väl inte för tajt, så att eventuell sårvätska inte kommer ut?
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik