Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketter: tatueringarläkning-och-eftervård
Läst 341 ggr
Tegg_
0

Likhet mot referensmotiv?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag tatuerade mig för första gången i veckan.

Blev rekommenderad en tatuerare av en vän.
Han skulle vara bra på natur/landskap - och jag var ute efter naturmotiv. Så jag gick på den rekommendationen.

Blev ombedd att ta fram en referens-tatuering (funkade inte med foto sa han, lite märkligt tänkte jag - kan egetligen inte förstå varför man inte kan utgå från foto?) - men hittade ändå en referens jag gillade som jag skickade.

Fick infon av honom om att det var vardagsmat för honom, inga svårigheter.

Det kan helt sitta hos mig, att jag hade för höga förväntingar osv, det kan vara att den behöver läka klart…
Men - skulle ändå behöva några mer erfarana ögon på resultatet; tycker det inte är samma känsla helt…

Och; tror ni att det kan gå att komplettera den, så att den kanske liknar referensen bättre?

Som sagt - det var 4 dagar sedan jag gaddade, så kanske lite tidigt att säga något…

Magrat
0

Det är en riktigt läcker tatuering. Förstod inte riktigt vad som oroade dig, men visst kan man inte betygsätta helt innan det är läkt. I mina ögon var den riktigt snygg.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Tegg_
0

#1: Tack! men - glömde kanske informera om att det är andra bilden som är referensen… så att du inte trodde att det var min =)

Magrat
0

Ah, ja alltså helt ärligt är ju referensbilden snyggare. MEN den är inte läkt än så du kommer se en förbättring snart.
Jag skickar med ett exempel på en av mina tatueringar. Din kommer se mycket bättre ut om du ger det ett par veckor =)

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Magrat
0

Här är ett ytterligare en av mina tatueringar. Tokfult i början och sedan är den bra.

Tegg_
0

#4: tack för pepp!

Magrat
0

Visa gärna hur det ser ut om ett par veckor!

m0chicakez
3

Ja, det låter som en redflag att du inte kunde ta med ett riktigt foto imo..
Oftast när någon "kopierar" en annans tatuering eller endast använt en tatuering som referens så syns det genom att originalet ser bättre ut.

Din är fortfarande fin dock och kommer nog se bättre ut sen när den läkt!

Twitter/Artstagram : m0chicakez
Instagram: nemis.problemis

Deviantart: http://www.deviantart.com/theshadowsinger