Jag är lite sugen på en näspiercing
Jag tror jag har tänkt på en liten piercing i näsvingen typ kanske i två år nu och jag har inte berättat om det direkt för jag tänkte att min näsa ska växa men jag jag har hört att den växer hela tiden. Nu har jag börjat att prata om det med mina föräldrar och mamma är orolig att det ska bli problem om jag piercar min näsa, för att tjej som jag känner har upplevt det på en av hennes öron och jag tycker jag har hört att hon inte kan stoppa in örhänge i den längre. Och mamma tror att det kan bli värre med näsan och jag har så liten näsa. Pappa har inte hört om det tror jag och han tycker att det kanske är okej med den typen av piercing men han har hört mammas åskit och kanske håller lite med. Stämmer det att det kan bli problem om man piercar näsan piercar näsan? Jag har hört att det inte blir problem om man sköter det bra och mina föräldrar bryr sig inte om det. Hur var det för er som har gjort det? Kan man verkligen vänja sig med att snyta sig när man har en piercing i näsan? Tycker ni jag passar i det? Hur är det för er när ni ska snyta er?
Med bra omvårdnad är risken för problem förstås mindre, men helt riskfritt blir det säkert aldrig.
#0: det finns alltid risk för infektion. Även om man sköter den.
Men då går man till läkare.
Gör det hos en riktig piercare som piercar med kanyl för bäst chans.
Jag har haft min i snart två år och jag har inte haft några problem med den. I början var det lite jobbigt att snyta sig osv men man vänjer sig väldigt snabbt
Precis som #2 säger - finns alltid risk att något händer men gör man rätt så minimerar man den risken. Jag fick som en liten bula eller vad man ska säga, precis vid hålet på näsvingen, vet inte hur vanligt det är men jag är ju långt ifrån den enda i alla fall. Vet inte heller vad det berodde på, men efter ett tag med vanlig omvårdnad bara försvann den igen.
Jag har piercing i näsvingen och i septum och jag har inga större problem att snyta mig. Det enda är att septumen kan vara lite i vägen så man får torka runt om så det inte lämnas kvar snor. Men i näsvingen har jag en ring och har haft den där i ganska många år, och den har aldrig stört mig!
#4: Varför fick du en bula och hyr länge hade du den?