Början till inflammation
Halloj var och gjorde min första tatuering för ca 4 dagar sedan, och har haft ganska ont efter fortfarande efter 4 dagar, plus så är jag ganska så röd, och nu sa min tatuerare att jag har början till inflammation
Jag skulle ta koksalt/ asolösning och sedan skippa att smörja ett tag, dock så känns det som att tatueringen samtidigt har börjat "lossna" på flera ställen typ hud som har flagnat, är som sagt var lite nervös eftersom det är den första,
Men min fråga är hur ska jag göra med koksaltlösningen, ska jag hälla det över armen och låta det torka in eller hur ska jag göra vid applicering? I och med att det inte är som en kräm utan flytande, hoppas ni förstår vad jag menar :)
Du kan ta koksaltlösningen på en ren kompress eller bomullsrondell och tvätta försiktigt, sen låta det lufttorka.
Att det flagnar är inget konstigt, det gör tatueringar när de läker. Men jag r fundersam till rådet att sluta smörja in, det kommer ju bli skorpor och så om du slutar med det. Att tvätta med koksaltlösning absolut, och kanske tvätta någon extra gång om dagen med ljummet vatten och lactacyd absolut, men jag skulle nog fortsätta smörja in iaf.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
#2: att smörja täpper till huden och det är inte bra vid inflammation. Det behöver rengöras och luftas tills det förhoppningsvis lagt sig.
Du kanske borde ringa 1177 eller din vårdcentral för att höra vad de säger om saken.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik