Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 2297 ggr
Ceciliaolucifer
0

Piercingar har utgångsdatum

Tråkigt men sant Hemlis

Var och visade upp min navelpiercing för att den hade börjat krångla efter operationen och dem sa att med lite koksaltlösning så skulle det lösa sig. Men så frågade han hur länge jag hade haft den. 8 år sa jag och jag förstod varför han frågade. För den har börjat vandra utåt.

Så visst har piercingar utgångsdatum.

mjioo
0

oj jag vill inte ens tänka den tanken!! :(:(

Karmatarerskanise
0

Min i tungan sitter där den alltid gjort efter 8 år.

[tiiia]
0

oj det trodde jag faktiskt inte om navelpiercingar :/ hmm. men om du låter den läka och tar om den då? funkar det i 8år till då?

Karmatarerskanise
0

Jag tycker det är kontigt att kroppen har en "gräns" på när den börjar stöta bort piercingar.

Vissa kroppar stöter bort dem direkt, andra aldrig. Vet en som haft i 40 år, och inte stöter hennes kropp bort den.

Borde då inte tex titanskruvar och sånt som man opererar in ibland också stötas bort?

Liten
0

*Ler*

Ja så kan man juh kanske sejja..=) Lät lite gulligt..=)  Som du skrev så hade du vart med om en opration.. Då kan d va så att kroppen stöter bort den för att den naturligt inte har något att göra där,för som i ditt fall nu,så har din kropp fullt sjå med att läka dina sår efter opration. & har den börja vandra,så kanske d e bäst att du tar ut den nu..  Mvh Nath..=)

Ceciliaolucifer
0

#5 Jag har länge förstått att den har vandrat men jag vill ju inte ta ut den ;) men sen när jag var tvungen att visa den för piercaren så var jag ju tvungen och fställa den där förbaskade frågan Oskyldig

Jo, jag måste ta ut den innan den växer ut av sig självt kan man säga :) annars blir det inga fina ärr. Den ska tas ut ett bra innan- …. hmm…typ nu.. Men jag vill juh inte :(

Karmatarerskanise
0

Förstår att du inte vill :(

SaraC
0

Min kröp ur under första året och det blev inte något fint ärr :/ Gick och tog om och sen dess har den suttit på plats i typ 7 år

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Beafer
0

men det brukar ju bara vara ytliga piercingar som kryper ut?! typ navel och liknande.

Liss
0

Måste säga att jag inte riktigt tror på att de skulle finnas ett utgångsdatum. Att ett smycke vandrar ut från kroppen är bara att kroppen inte vill ha de där helt enkelt. Och som Sara sa, man kan försöka igen så kan de gå bra igen.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[jenkass]
0

håller med #10 här.. och märker man att den växer/vandrar bort från huden så tycker jag att man genast ska ta bort den, då kroppen uppenbarligen inte vill ha den. Jag har då haft turen att min kropp fortfarande vill ha kvar mina piercingar Räcka ut tungan

Ceciliaolucifer
0
Matiilda
0

rackarns var och tog ett till hål i navlen i går.

Känner igen det där med att dom vandrar, då min systers har " travat" iväg en bra bit..

Karmatarerskanise
0

#13 Hur var det att pierca naveln för dig då? :)

juliapettersson
0

Min navelpiercing vandrade också… och tillsist slets den ur när jag fastnade i sömnen.

Ilokay
0

oh!! det där med att slita av i sömnen har jag hört förr! en kompis kompis pojkvän fastnade med armbandet i hennes bröstvårta:P

[jenkass]
0

#16 ooooo najs! *aj*

Ilokay
0

hehe jaa! snacka om att jag ryste när jag hörde det:P

Liss
0

#16 Ajajajajaja!!!:O

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆