Vad tycker ni?
Vad tycker ni generellt om tatueringar? Öppen diskusion för allt vad de innebär.
Är de att förstöra kroppen, eller göra den finare kanske?
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jag tycker tatueringar är konst. Det är personligt och vackert.

Jag kan väl tycka att visa bilder ej är snygga, men det är ju tur att alla tycker olika för vad tråkigt det skulle vara om alla går omkring med samma! Vissa tyckte ej om när jag sa att jag skulle tatuera mej (och får fortfarande höra det när jag säger att jag vill göra en till), men det är upp till var och än. Jag ritar mina själv och kommer till av att jag först sitter och kladdar som sen blir förbättringar och jag tatuerar de bilder ( hittils har jag två) som jag ej vill ska försvinna och som jag är riktigt nöjd med. Jag tycker det är helt okej med tatueringar, men tycker också att det tyvärr finns gränser för hur mycket man kan ha (tycker ej det är snyggt med hela kroppar med olika bilder), då är det snyggare om man tatuerar en helhetsbild på hela kropen. Men jag älskar tatueringar! Skulle gärna göra fler om jag bara kunde komma på och kladda lite mer så det blir något, jag vill ej välja någon studiona har utan för mej ska det vara bilder jag gjort själv och som jag inte vill vara utan och riskera att tappa bort.
Jag håller med Hera, det är konst. Och precis som med alla annan konst finns det hundratals åsikter om vad som är snyggt och vad som inte är det.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Jag ser tatueringar ungefär som ett smycke, det är något fint och personligt… Sen råder det ju alltid delade meningar om vad som är fint
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ja precis, det finns alltid folk som gillar ens tatueringar och folk som inte gillar dem.
Men här inne tycker jag vi håller oss borta från kommentarer som: " din tatuering är ful". Eller vad säger ni?

#5 Absolut
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#5 Ja, absolut. Man kan gärna ha olika åsikter, de är det som gör ett forum. Men man behöver inte vara ohövlig i sina kommentarer för det. Tycker man om något, ändras inte de för någons komentar, man blir nog mer ledsen ist.
Så ja, de håller jag med om!
jag tycker att innan man bestämmer sig för att tatuera sig så måste man ställa sig frågan att "vill jag verkligen har denna livet ut" Det är ju ändå en utsmyckning som alltid kommer finnas där… Jag har gjort det misstaget, inte att jag ångrar mig, men gått till en tatuerare som inte var vidare bra (vilket jag oxå visste om) Så hoppas sambon kan fixa till det på mig nu när han fått sin maskin :)
#8 Ja, det är ett viktigt val man gör då man bestämmer sig för att gadda sig. Så man ska noga ha tänkt igenom det.
Själv skulle jag aldrig tatuera mig hos någon som inte är utbildad och har hållt på med tatueringar länge. Är för viktigt för mig att det blir snyggt.
Idag går det att ta bort tatueringar, men det blir oftast väldigt fult ärr efter och de sägs vara mycket smärtsamt. Det är genom laser.
#8 Håller med dig! Jag gjorde samma misstag!
Jag var 15 år när jag gjorde den första i svanken. Jag hade gjort den själv, men dem tyckte den såg så tom ut i mitten.. så jag tog till ying och yang! Riktigt dumt gjort, har aldrig ångrat något så mycket!
(att dem tillät en 15 åring tatuera sig säger väl lite att dem inte är så seriösa)
Men som tur är finns de coverups, och jag tror jag har en idee som kan funka.
vad tror ni?
Först hur den ser ut nu
ja det är väl tur det, för några år sedan när min pojkvän gjorde ihop sin egen maskin med en gammal rakapparat eller hur sjutton han gjorde, tatuerade han på sig själv så han har en massa grejer på benen som ser #2@* ut! så dom får det ju bli cover-ups över nu.. :P
jag tycker att rätt saker på rätt person är snyggt. Har kompisar med fullgaddade armar och lite till och dom passar jättebra i sina- men jag skulle inte passa i dom.
Sajtvärd på Iller.ifokus

Jag tycker tatueringar är en konst och något väldigt personligt. Min mamma har två tatueringar som är väldigt fina, men tyvärr har dom börjat blekna av litegrann. Funderar på att ge henne i julklapp ett presentkort hos en tatuerare så dom kan förstärka färgerna.

Kan vara snyggt, men även tvärtom, vid för mkt ex.
En kompis till mej var och tatuerade sig och när det var klart säjer tatueraren:
- jaadu….det här blev ju inte bra..
Kompis har låtit mej göra en cover
#16 Vad tusan hade man gjort om tatueraren hade sagt så :/
Hemska tanke!
#16 hahahaha.. men gud vilken komentar
#16 det har hänt en bekant till mej med, och den va verkligen ful! han behövde "bara" betala halva priset :P
#19 Herregud! skulle aldrig någonsin betala ett öre för nått jag inte vart nöjd med!
Inte jag heller!