Helix - hjälp!
Jag har en helix piercing som jag gjorde för strax över ett år sedan. Då den har krånglat till och från så har jag inte bytt från läkstaven, vilket har gjort att hålet nu blivit snett eftersom staven var lång.
Nu tog jag ur smycket för första gången och då blev det väldigt svullet och som en hård knöl i örat. Har inte haft någon knöl där så länge smycket suttit i.
Vad ska jag göra?? Kan man låta det vara utan smycke och rengöra med koksalt eller finns det något bättre alternativ? Bör man kontakta sjukvård? Tror ni att det kommer försvinna?
Börja med att kontakta piercaren som gjorde hålen.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#1 Hon har tyvärr slutat som piercare och bor 40 mil bort. Har inga kontaktuppgifter till henne.
Hade det inte varit fullt så svullet, så hade jag sagt, sätt i ett nytt smycke och använd koksaltlösning. Risken med att inte ha något smycke i alls, är att om det finns var där, så kan det kapslas in.
Men när det nu är såpass svullet, så kanske det vore bättre att ringa till 1177 och höra vad de säger.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
- Redigerat 2022-08-13 16:57 av TatsuOni
Låt det läka. Tryck klorhexidin mot ca 15 minuter 2 gånger per dag, det kan dra ut eventuellt skit samt tvätta med mild tvål och vatten när du duschar.