Vad kostar en tatuering?
Jag är sugen på att göra min första tatuering. Jag tänkte mig en på underarmen men inte allt för stor. Tänkte mest bara fråga hur mycket det kostar för har ingen aning. Antar att alla har olika priser men skulle vilja veta på ett ungefär då jag fortfarande är ung och mina föreldrar har inga tatueringar då dem inte har någon erfarenhet av det.
- Redigerat 2022-09-07 22:20 av Wilmalovisa07
#0: Det är så olika. En del tar timpris, andra sätter ett fast pris beroende på typ av motiv. En del räknar med tid för design i priset, andra tar extra betalt för det.
Enklast är att hitta det motiv du vill ha och sen fråga de tatuerare du är intresserad av om de kan ge ett prisförslag.
// Harley
Det kan variera men de flesta jag varit hos tar 1000kr/tim, men ska man göra nåt mindre så kan de också ibland säga ett fast pris.
Jag tycker du ska kolla runt bland tatuerare som kör stilen du vill ha, rådfråga dem. Du kan tex maila lite referensbilder till dem och höra kring vad just den tatueraren har för tankar om ditt val. Det är väldigt olika hur det prissätts. Ofta säger man att lite dyrare tatuerare ofta är bättre, men det absolut viktigaste är att du kollar på tatuerarens tidigare verk och tycker att den passar just det du vill göra.
Min underarmstaturering (ca tre fjärdedelar av insidan av underarmen) kostade 3000 kr. Han tog inte timpris utan satte pris efter just min bild. Tror jag satt 4 timmar. Jag gick till lärling, så tatueringen är inte den tekniskt bästa men jag klickade mycket mer med lärlingen än han som ägde studion så valet blev ändå honom när det kom till kritan.
Det är jätteviktigt för mig att det känns som rätt person gör min tatuering, det är ändå en så stor upplevelse och jag vill ändå känna att personen som gjort den är en bra människa jag skulle kunna supporta.
Min har tagit utefter hur kul motivet v aritt.
Min dyraste tatuering är den med bläckfisken, för den blev gjord i två sittningar, den blev sammanlagt 5500
Texten var tråkig och svindyr 2500
Den på ryggen är min första, satt åtta timmar typ och betalade 3500, han trodde inte jag skulle palla hela i en sittning så jag fick den till halva priset.
Fågeln typ 2500, målad av en väninna.
SSO tatueringen 2000
Hunden på benet 3000, och jävlar vad hemskt den var, på benet (aj aj) och typ nio timmars arbete… VBi var nog lika slut bägge två. Gjord i en sittrning också.
Så fråga,
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Allt från 600kr upp till 1500kr timmen